TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 18 sierpnia 2021 |
|
|
|
Intel Arc: pierwsze zdjęcie karty graficznej niebieskich Autor: Zbyszek | źródło: MoresLaw is dead | 13:31 |
(3) | Dwa dni temu Intel pochwalił się, że za kilka miesięcy będzie gotowy do wprowadzenia na rynek swoich pierwszych od ponad 20 lat kart graficznych dedykowanych dla graczy. Karty które są już opracowywane od co najmniej 2018 roku otrzymają nazwę Intel Arc, i będą w pełni zgodne z DirectX 12 Ultimate. Oznacza to obsługę RayTracingu, a dodatkowo wspierany będzie też supersampling z użyciem jednostek obliczeniowych opartych o sieć neuronową (AI), czyli rozwiązanie zbliżone do Nvidia DLSS. Producenci gier, notebooków i komputerów dysponują już przedprodukcyjnymi egzemplarzami kart Intel Arc.
W sieci właśnie pojawiło się zdjęcie takiej karty, która posiada system chłodzenia z dwoma wentylatorami i ma wymiary nieco większe niż Radeon RX 6700 XT od AMD. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, czy fotografia przedstawia najbardziej wydajną z przygotowywanych kart, mającą 512 jednostek EU i 16 GB pamięci GDDR6, czy też model o niższej wydajności.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ciekawe (autor: Mario2k | data: 19/08/21 | godz.: 09:47)
Dziś już są zdjęcia kart a premiera za 6 miesięcy WTF ?
- @01 (autor: lcf | data: 19/08/21 | godz.: 09:58)
Jak BMW robi nowy model auta, to zdjęcia egzemplarzy z przed-produkcyjnym camo też dużo wcześniej można pooglądać :).
Pewnie szlifują design - temperatury, hałas, zegary vs zużycie prądu i stabilność, itp. i może się okazać, że karta się jeszcze trochę pozmienia, zanim do masowej produkcji trafi.
- @1. (autor: Mariosti | data: 19/08/21 | godz.: 11:57)
Szczególnie przy pierwszej serii gpu w historii firmy, można się spodziewać dość wielu iteracji hardware'u prototypowego. Jest to normalna konieczność, bo nie tylko hardware wymaga dopracowania, ale przy okazji tworzony jest software i zwykle wiele rzeczy wychodzi w praktycznych testach których nie przewidziano w specyfikacji i te często potrafią wykrywać problemy projektowe w HW.
Z własnego doświadczenia wiem że w telekomunikacji BTS'y na nowych platformach potrafią mieć nawet po 4 iteracje prototypów dostarczane do developerów softu, przed stworzeniem wersji nadającej się do klienta, a dopiero tworzenie wariantów istniejących BTS'ów pozwala na zamknięcie się w 0-1 prototypie (0 w sensie że pierwszy prototyp bez zmian idzie na produkcję).
Myślę że takie GPU nie jest aż tak złożone jak stacja bazowa, ale mimo wszystko na pewno dotykają je podobne problemy z uwagi na wysoko taktowane linie transmisyjne na pcb, duże prądy zasilania itd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|