Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 20 sierpnia 2021 
    

Intel XeSS - konkurencja dla Nvidia DLSS i pogromca AMD FSR


Autor: Zbyszek | źródło: Intel | 13:39
(11)
Podczas prezentacji architektury Xe HPG, która jest podstawą nadchodzących kart graficznych Intel Arc krzemowy gigant pochwalił się także zupełnie nowym rozwiążaniem przygotowanym dla graczy. Mowa o XeSS, czyli Xe Super Sampling - rozwiązaniu konkurencyjnym dla Nvidia DLSS. Konkrecyjnym nie tylko z marketingowego punktu widzenia, ale także zbliżonym do Nvidia DLSS pod względem zasady działania i możliwości technicznych. XeSS wykorzystuje zaszyte w GPU Alchemist jednostki macierzowe (odpowiednik rdzeni Tensor z GPU Nvidia), kierując ich moc obliczeniową ma wykonanie supersamplingu, czyli podniesienie rozdzielczości renderowanego obrazu.

Przy tym, podobnie jak w rozwiązaniu Nvidia XeSS analizuje poprzednie i następne klatki, oraz wykorzystuje wiele innych technik rekonstrukcji jakości obrazu. XeSS ma więc znacznie większe możliwości i ma za zapewniać znacznie lepszą jakość niż AMD FSR.

Zdaniem Intela, Xess ze źródłowego materiału Full HD potrafi wyprodukować obraz o jakości 4K bez widocznej utraty jakości, a przy tym liczba klatek na sekundę jest dwukrotnie wyższa, niż gdyby obraz był renderowany przez GPU w jakości 4K bez XeSS. Na dowód tego Intel zamieści na YouTube wideo pokazujące jakość grafiki 4K uzyskanej z Full HD za pomocą swojego XeSS. Wideo jest wklejone do zobaczenia poniżej.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Slajdy…slajdy…slajdy (autor: g5mark | data: 20/08/21 | godz.: 17:17)
    po niezależnych testach trzeba bedzie nanieść poprawki

  2. Niesamowita ta technologia intela... (autor: gantrithor | data: 20/08/21 | godz.: 23:13)
    nasa powinno sie nia zainteresowac z obrazu full hd wyciagneli ostry jak brzytwa obraz 4k lepiej wygladajacy niz natywne 4k no no jak by nasa mialo taki sprzet to zdjecia czarnej dziury nie wygladaly by jak plama kto wie moze dalo by sie zobaczyc tam morawieckiego :))

  3. @up (autor: ekspert_IT | data: 21/08/21 | godz.: 08:01)
    A z obrazu 480p zeskakują do 8k.. I to wszystko na HD graphics 730...Ach te sztuczne inteligencje...

  4. ciekawe dlaczego funkcje DLSS i FSR nie są dostępne do (autor: Jacek_2004 | data: 21/08/21 | godz.: 11:18)
    oglądania filmów?

  5. Do 4 (autor: Atak_Snajpera | data: 21/08/21 | godz.: 14:50)
    Przecież FSR to Lanczos zoptymalizowany pod GPU. Lanczos od dawna masz w takim MadVR!

  6. @05 (autor: KamieniKupa | data: 22/08/21 | godz.: 00:14)
    to nie tylko Lanczos, tam jest kilka technik.

  7. @ 5 i 6 (autor: Zbyszek.J | data: 22/08/21 | godz.: 03:03)
    mimo wykorzystania dość zaawansowanych technik przetwarzania sygnałów (zorientowanych na supersampling) AMD FSR wygląda jednak dość słabo przy Nvidia DLSS - tam zastosowano faktycznie coś nowego i niezłego, zamiast implementacji metod przetwarzania określonych matematycznie kilkadziesiąt lat temu.

    No ale powód jest prosty - RDNA2 nie posiada żadnych specjalizowanych jednostek typu Matrix / Tensor - to też w AMD musieli poszukać prostszego niż DLSS upscalingu, który zadziała na obecnych w RDNA2 zwykłych jednostkach wektorowych.


  8. @07 (autor: KamieniKupa | data: 22/08/21 | godz.: 12:28)
    ConvNet'y to nie jest "ć zaawansowanych technik przetwarzania sygnałów"

  9. Zabawnie się czyta (autor: kombajn4 | data: 23/08/21 | godz.: 10:14)
    o kartach nie posiadających układów do obliczeń macierzy (po angielsku matrix) w chwili gdy od zarania dziejów zadaniem kart graficznych były obliczenia matematyczne potrzebne do generowania grafiki 3D i te obliczenia były i są wykonywane na macierzach. Zresztą algorytmy sztucznej inteligencji też operują na macierzach. Także może i w RDNA2 nie ma sensu stricte odpowiednika jednostek Tensor ale w żadnym razie nie oznacza to że nie ma na czym policzyć takich operacji.

  10. @9. (autor: Mariosti | data: 23/08/21 | godz.: 11:42)
    No dokładnie, sam układ Stream Processorów jest wręcz dedykowanych do obliczeń macierzowych i bardziej uniwersalnie, obliczeń równoległych względem danych. To cała idea GPU i z niej wynika całą specyfika architektury GPU i wady i zalety GPU względem CPU.

  11. heh ... (autor: mirek190 | data: 25/08/21 | godz.: 01:25)
    Te filmiki z 1080p na 4K wygldaja fejkowo ... zwlaszcza te napisy na rurach czy skrzyniach ktore sa doslonie niewidoczne w 1080p a tu nagle po przetworzeniu mam ostre i odzyskane utracone napisy ???

    Jakos w to nie wierze .... no ale zobaczymy ...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.