Wdrożenie systemu CRM to inwestycja w rozwój firmy. Instalacja tego narzędzia umożliwia lepszą organizację i zarządzanie procesem sprzedaży. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć o systemie CRM!
Każda firma ukierunkowana na wysoką jakość obsługi klienta powinna zainwestować w system CRM. To świetny sposób na podniesienie standardu świadczonych usług. Jeżeli chcesz zapoznać się z informacjami na temat tego systemu, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. System CRM – czym jest?CRM (customer relationship management) to zarządzanie relacjami z klientami, czyli zbiór zadań, narzędzi i procedur niezbędnych w kontakcie z kontrahentem. Narzędzie pozwala na uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych w firmie. Filozofia CRM polega na podejmowaniu działań, które pozwolą na zaspokojenie potrzeb klienta. Dlatego każda firma, która chce zadbać o profesjonalną obsługę swoich klientów, powinna rozważyć inwestycję w system CRM. Efektem pracy z programem jest intensyfikacja działań skierowanych w stronę najbardziej obiecujących kontrahentów. Prowadzi to do budowania długotrwałych relacji biznesowych. Systemy CRM poprawiają również organizację działań wewnątrz firmy i umożliwiają utrzymanie porządku w dokumentacji, co pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów między pracownikami. Warto pamiętać, że za sprawą odpowiednich narzędzi cyfrowych firma działa o wiele wydajniej. Wdrożenie systemu CRM – etapyWdrożenie CRM składa się z kilku ważnych etapów. Można tutaj wyróżnić: - Analizę przedwdrożeniową, która pozwoli określić oczekiwania danej firmy wobec systemu CRM;
- Konfiguracja systemu na podstawie przeprowadzonej analizy, czyli przygotowanie systemu do użycia;
- Importowanie danych – takich jak np. dane klientów, listy produktów, materiały informacyjne czy archiwalne dokumenty sprzedażowe;
- Stworzenie szablonów dokumentów, które będą miały zastosowanie w formularzach ofert, wzorach korespondencji, umowach itp.;
- Tworzenie raportów dodatkowych, które dotyczą określenia układu stron, źródeł danych oraz innych ustaleń;
- Integrację z innymi systemami stosowanymi w firmie (systemem magazynowym, handlowym, programami księgowymi oraz systemem pocztowym);
- Szkolenie pracowników z obsługi systemu.
Ważne aspekty wdrożenia systemu CRMWdrożenie systemu CRM w firmie to zmiana, która wymaga odpowiedniego podejścia. Nie należy zapominać o kilku aspektach, dzięki którym system będzie działał bez zarzutu. Bardzo ważny jest wybór pracownika, który zaangażuje się w proces wdrożenia systemu i zobowiąże do znalezienia odpowiedniego dostawcy. Warto pamiętać, że każdy dostawca ma obowiązek przeszkolenia pracowników w zakresie funkcjonalności systemu. Profesjonalni dostawcy systemu CRM co jakiś czas przeprowadzają również szkolenia przypominające po wdrożeniu systemu CRM, które pełnią funkcję „szczepionki” na rotację pracowników. Dostawcy oferują także wsparcie powdrożeniowe, dzięki któremu każdy pracownik może się upewnić, czy korzysta z systemu poprawnie i efektywnie. Zapewniają też instalację nowych wersji systemu, oferujących nowe funkcje i dostosowanie do zmieniającego się środowiska informatycznego oraz prawa. W punktach serwisowych firmy oferującej CRM możesz dowiedzieć się, czy dany dostawca oferuje stabilność pracy systemu dla dużej liczby pracowników oraz moduły dodatkowe. Oferowany system powinien być na tyle elastyczny, aby mógł rosnąć wraz z potrzebami firmy.
Oprogramowanie CRM to idealna propozycja dla każdej firmy, której zależy na profesjonalnej pracy w zakresie obsługi klienta. Elastyczność systemu pozwala na dopasowanie jego funkcji do realnych potrzeb danej firmy. Zanim zdecydujesz się na wdrożenie systemu CRM w swoim przedsiębiorstwie, koniecznie zadbaj o znalezienie sprawdzonego dostawcy. |