Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 16 listopada 2021 
    

Nvidia wprowadza DLSS 2.3, nową wersję Image Scaling i narzędzie ICAT


Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 23:28
(7)
Oferowane przez Nvidia rozwiązanie DLSS (Depp Learning Super Sampling), to technika wykorzystująca jednostki obliczeniowe GPU do podniesienia rozdzielczości wyrenderowanego obrazu wraz z jednoczesną rekonstrukcją, czyli eliminacją efektów ubocznych tej konwersji. To pozwala uzyskać wyższą płynność, niż przy renderowaniu obrazu w docelowej rozdzielczości, kosztem pewnej najczęściej niezauważalnej utraty jakości. Wraz z ciągłym rozwojem techniki DLSS utrata jakości jest jednak coraz mniejsza, a wręcz niezauważalna.

W wersji DLSS 2.2 Nvidia poradziła sobie z efektem tzw. ghostingu w dynamicznych ujęciach. Teraz Nvidia poinformowała o przygotowaniu lepsze lepszej wersji, w postaci DLSS 2.3. Nowe DLSS 2.3 przynosi przede wszystkim dalszą poprawę jakości obrazu, dzięki inteligentniejszemu wykorzystaniu wektorów ruchu, co jeszcze bardziej redukuje zjawisko smużenia i poprawia jakość detali w poruszających się obiektach.

Oprócz DLSS 2.3, Nvidia poinformowała o przygotowaniu nowej wersji techniki Nvidia Image Scaling. Poza poprawą jakości skalowanego obrazu, nowa wersja Image Scaling jest teraz oddzielnym rozwiązaniem, a nie tylko częścią GeForce Experience, dzięki czemu spektrum użycia rozwiązania może być szersze.

Trzecią nowością jest narzędzie ICAT - przeznaczone do porównywania jakoś obrazów , w tym tych uzyskiwanych przez różne dostępne techniki zwiększania rozdzielczości i rekonstrukcji obrazu. ICAT zajmuje mało miejsca na dysku i pozwala szczegółowo porównywać poszczególne klatki obrazów.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wprowadzenie FSR wymusiło zmiany (autor: rookie | data: 18/11/21 | godz.: 08:40)
    Nawet nv przyznała, że różnica między 43 a 46 fps jest w granicach błędu statystycznego :P Moim zdaniem za 2-3 generacje kart nv zakopie dlss i wesprze (z przymusu) FSR, a to z prostego powodu: developerzy nie będą chcieli marnować środków na wspieranie technologii tylko jednego producenta, skoro FSR działa zarówno na układach nv i amd. A i jeszcze obrazek z CP2077 - ja tam nie widzę poprawy wizualnej, ale może się nie znam...

  2. up1 (autor: bajbusek | data: 18/11/21 | godz.: 12:19)
    a ja mysle, ze nvidia zalatwi FSR tak jak zalatwila adaptive sync od AMD :)
    Po prostu sprzet AMD nagle stanie sie kompatybilny dla DLSS i po ptokach ... a gier pod DLSS ostatnio mocno przybywa.
    Nie zawsze rozwiazanie otwarte, a nawet lepsze sie przyjmuje - dzisiaj liczy sie sila przebicia (pieniadza)

    Ja sie ciesze, ze roziwaja DLSS bo od wersji 1.0 do 2.0 przebyli gigantyczna droge ... sam uzywam DLSS bo nawet RTX3080 w grach z wlaczonym RT nie daje rade w 4K 60 fps


  3. @2. (autor: Kenjiro | data: 18/11/21 | godz.: 12:36)
    W jaki sposób nVidia "załatwiła" Adaptive Sync? Raczej AS "załatwił" G-Sync na dobre, bo ten utrzymuje się tylko w niedobitkach, a nVidia poddała się tworząc "G-Sync compatible".

  4. @2. (autor: Mariosti | data: 18/11/21 | godz.: 12:37)
    Przecież nie załatwili.
    Freesync/Vesa Adaptive Sync wygrał i nvidia żeby wyjść z twarzą nazwała to u siebie g-sync compatible.

    Monitory z hardware gsync są dzisiaj totalnie niszowe.


  5. i tutaj sie mylicie :) (autor: bajbusek | data: 18/11/21 | godz.: 13:50)
    nvidia stworzyla liste gsync compatible i zeby monitor trafil na liste musi spelniac kilka wymagan - wiem bo taki mam ...
    sprawdzcie sobie jakie monitory gamingowe sprzedaja sie najlepiej :)
    Moze i nie sprzedaje za duzo swoich ukladow gsync do monitorow ale kto dzisiaj kupuje monitor z wysokim odswiezaniem i nie zwraca uwagi na gsync compatible ? A moze ktos jeszcze sie zastanawia do czego sluzy freesync ?


  6. Ehh Bajbusek (autor: acd | data: 19/11/21 | godz.: 08:17)
    Zawsze darmowa i otwarta technologia wyprze zamknięta i droższą. Tak działa rynek. Gsync kompatibile jest dokładnie tego dowodem. Zeby w ogole nie zginąć z rynku nvidia musiała dac wszystkim monitorom adaptive sync kompatybilność, dlatego, ze wychodziło ich 10x więcej niz dla zamkniętego standardu gsync. Wyjątkiem jest Windows, ale dlatego, ze ma z 95% rynku. Poza tym nawet android jest na linuxie

  7. Kenjiro (autor: pawel1207 | data: 20/11/21 | godz.: 22:15)
    a no w ten sposob ze ludzie jak widza freesynca to widza problemy bo amd aby rozpowszechnic fressynca certyfikowala karzde badziewie nie sprawdajac nawet czy fressync tam dziala .. efekt feeesync kojazy sie z niedorobionym bublem ktorym w sumie jest ...:D kupowanie taniego monitora z freesycem to loteria jest .. w sumie jest standart u amd ..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.