Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 17 marca 2022 
    

Oficjalna premiera skalowania FidelityFX Super Resolution 2.0 od AMD


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 20:46
(20)
Firma AMD oficjalnie zaprezentowała drugą generację swojej technologii supersamplingu o nazwie FidelityFX Super Resolution. Jest to technika polegająca na podniesieniu rozdzielczości wyrenderowanego obrazu wraz z częściową eliminacją efektów ubocznych tej konwersji. Pozwala to uzyskać więcej klatek na sekundę, niż gdyby grafika była renderowana natywnie w rozdzielczości takiej jak uzyskiwanej poprzez supersampling, FidelityFX Super Resolution 2.0 działa na tej samej zasadzie co FSR 1.0 i nadal nie wymaga obecności w GPU dodatkowych specjalizowanych jednostek. Oferuje przy tym wyższą jakość obrazu niż FSR 1.0

Według AMD, FidelityFX Super Resolution 2.0 w trybie Performance zapewnia jakość porównywalną z trybem Quality dotychczasowego rozwiązania FidelityFX Super Resolution 1.0, przy wydajności takiej, jak zapewnia FSR 1.0 w trybie Performance.

W trybie Quality, obraz generowany przez FidelityFX Super Resolution 2.0 ma natomiast przewyższać jakością, ostrością i szczegółowością obraz uzyskiwany bez użycia FSR 2.0 w natywnej rozdzielczości. AMD podkreśla też, że FSR 2.0 jest wolne od wad występujących w Nvidia DLSS, takich jak np. rozmycie i zniekształcenie krawędzi szybko poruszających się obiektów, czy ghosting.




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. FSR 2.0 może być jedyną opcją przetrwania wysokich cen GPU (autor: rookie | data: 18/03/22 | godz.: 09:21)
    nVidia jest beznadziejna z tym swoim DLSS. Marnować miejsce w GPU na specjalne jednostki do wspomagania supersamplingu to jawne marnotrawstwo. Nawet APU 5700G ma 512 jednostek. To co, wprowadzenie czegoś podobnego do jednostek DLSS spowodowałoby, że byłoby kilka jednostek supersamplingu, ale liczba normalnych jednostek GPU spadłaby do 440-460 (?) co zmniejszyłoby wydajność aż o 15%! FSR 2.0 działa też na GPU nvidia, mam nadzieję, że za 2-3 lata nie będzie czegoś takiego jak DLSS bo to rozwiązanie zamknięte, marnotrawi potencjał GPU, a nvidia będzie zmuszona współpracować z AMD przy opracowywaniu FSR 3.0...

  2. @1 muahaha (autor: bajbusek | data: 18/03/22 | godz.: 14:03)
    tak, no jasne ... jak na razie to rozwiazanie AMD jest beznadziejne :)
    DLSS 2.0 Nvidii jest o klase wydajniejsze i generuje lepszy obraz od podrobki AMD.
    Moze FSR 5.0 dogoni DLSS w wersji 2.0 a nvidia juz opracowala DLSS 2.3.7


  3. @1 and @2 (autor: agnus | data: 18/03/22 | godz.: 14:59)
    Który z was ma dłuższego i twardszego? :D
    O rety, jakbym się cofnął do podstawówki i wojen C64 vs 65XE..


  4. agnEs (autor: bajbusek | data: 18/03/22 | godz.: 16:19)
    chcesz sprawdzic ?


    Mam na mysli DLSS ofc ;)


  5. ciekawe (autor: Markizy | data: 18/03/22 | godz.: 16:47)
    jak wyjdzie w praktyce, pierwotny FFSR był do przełknięcia jak dobrze zaimplementowano. A że zrobiono to w paru na krzyż to i słabo wyszło. Ciekawe jak tym razem amd sie przyłoży do współpracy.

  6. 1 - hehe (autor: MacLeod | data: 18/03/22 | godz.: 17:00)
    trolisko amd nie zawodzi jak zwykle:D az prychnalem:) AMD jest w pupie ze swoja grafika. :)

  7. @Macleod (autor: rookie | data: 18/03/22 | godz.: 18:21)
    Chyba ty jesteś trolem. Ja zawsze szukam najtańszych rozwiązań o akceptowalnej wydajności. Miałem karty amd i nvidii i wbrew twierdzeniom 'forumowych fachowców' nie dostrzegłem, by na Radeonie jakość obrazu czy performance był niższy. Obecnie mam geforce, ale nie oznacza to, że nie dostrzegam fatalnej polityki nvidii, która zostawiła cały segment entry level/casual gaming dla AMD. Nie ma żadnej karty konkurującej z 5600G/5700G. nVidia może co najwyżej zaoferować stare 1030, ale to skandal, by oferować ciągle ukłąd z 2017 roku! Ostatnio 'wypuścili' GF 1010 - po prostu bez komentarza... Zamiast zaoferować coś na poziomie starego 1050, jest wielkie nic....
    https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/...uU-970-80.png


  8. nie widze roznicy... (autor: henrix343 | data: 18/03/22 | godz.: 18:40)
    to po co przeplacac?

  9. rookie (autor: Markizy | data: 18/03/22 | godz.: 21:36)
    wiekszym problem jest to że obydwaj nie wydali karty do 75W z jakimiś sensownymi parametrami.

    RX6400/6500 4GB byłby ok gdyby nie wycięte kodeki oraz przycięta szyna pci-e 4x.


  10. ... (autor: power | data: 19/03/22 | godz.: 09:22)
    Ja nie widze zadnej roznicy w jakosci pomiedzy tymi trzema ustawieniami (native, FSR 1.0, a FSR 2.0).

  11. ... Na streamach propagandowych... (autor: SebaSTS | data: 19/03/22 | godz.: 13:42)
    ... Trzeba kupić gierkę najnowszą i wtedy się wypowiadać, a nie trolować.

  12. @10 (autor: Kosiarz | data: 19/03/22 | godz.: 13:55)
    dla takich jak Ty jest specjalne miejsce w piek.... u okulisty ;)

  13. wlasnie doszedl czek z nvidii! (autor: henrix343 | data: 19/03/22 | godz.: 14:19)
    Juz widze roznice! Widze ja doskonale, jest przeogromna! Kazda cipa ktora jej nie widzi ma teczowa peleryne i nie wie co mowi!

    Nvidie kocham!


  14. tfuuu to czek byl od AMD! (autor: henrix343 | data: 19/03/22 | godz.: 14:20)
    Nvidia to dno, kochamy AMD! ONO ma lepsze karty i tam roznica jest wyraznie zauwazalna na korzysc, bo tylko oni potrafia stworzyc hiper super XRT XXX 50009 a reszta zazdrosci!!!!111 oneoneoneone!

  15. @12 (autor: Kosiarz | data: 19/03/22 | godz.: 18:16)
    Ja od czerwonych ale różnicę widać. Generalnie nawet na trybie Quality przy FSR 1.0 dało się zobaczyć pewne artefakty - nie to, że jakieś wielkie ale jednak.

    Może sprawdzałeś na czymś co nie wspiera FSR ;)


  16. @12 (autor: power | data: 20/03/22 | godz.: 13:23)
    Jezeli widzisz roznice na tych obrazkach, to powiedz w ktorym miejscu mam ich szukac?

  17. U AMD wzrost jednostek SPU przynosi wzrost wydajności Ray Tracing. (autor: Mario1978 | data: 20/03/22 | godz.: 17:54)
    Popatrzmy ile ma wydajności RX6900XT a teraz pomyślmy o wydajności RX7900XT z 3 razy większą liczbą jednostek. To jest minimum +300% do Ray Tracing. Przez to Nvidia może mieć problem z tego rocznymi RTX 4xxx. Kiedyś robiło na nas Łał jak karty graficzne miały 4TF w FP32 a potem dostaliśmy 10TF w FP32. W tym roku dostaniemy ogromny wzrost samych możliwości obliczeniowych. Najlepsze GPU osiągały 25-35TF w FP32 a za chwilę będzie to 75-95TF w FP32. Ale ta nowa generacja GPU namiesza na rynku a Intel ze swoimi premierami GPU trafia w najgorszym możliwym momencie.

  18. @16 (autor: Kosiarz | data: 21/03/22 | godz.: 09:05)
    ale ja nie o obrazkach tylko realnie o FSR odpalonym u siebie.

  19. at17 (autor: bajbusek | data: 22/03/22 | godz.: 13:26)
    czyli RX7900XT w koncu przegoni RTX2080Ti w RT :D
    Nvidia sie zesra ze strachu :D
    Mialem RX6900XT (tydzien) oraz przez ponad rok RTX2080Ti i ogralem te same tytuly z RT - na RX6900XT byly niegrywalne w tej samej rozdzialce i detalach co na RTX2080Ti ... oddalem tego radka i musialem kiblowac na RTX2080Ti przez kolejne pol roku - zmienilem na RTX3080 i moge smialo powiedziec, ze jest wydajniejszy w RT od RTX2080Ti w kazdej rozdzialce o minimum 25-50%


  20. @ henrix343 (autor: kombajn4 | data: 27/03/22 | godz.: 10:42)
    w punkt
    @17 i 19
    Podziwiam ten zachwyt nad RT. Ja to to wyłączałem w każdej grze w jakiej do tej pory było bo mi się nigdy! nie spodobał efekt włączenia RT. Grafika bez RT była dla mnie po prostu wizualnie lepsza. Ale jeśli uważacie że to cud miód i orzeszki i jedyne co się liczy.... O gustach się nie dyskutuje.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.