Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 26 września 2022 
    

Karty graficzne Intel ARC A770 i A750 w sprzedaży od 12 października


Autor: Zbyszek | źródło: Intel | 21:36
(2)
Intel ogłosił, że jego długo przygotowywane kart graficzne dla graczy trafią do sprzedaży 12 października. Tego dnia w sklepach dostępne mają być karty Intel ARC A770 i Intel ARC A750 stanowiące konkurencję dla Nvidia i AMD w średnim segmencie cenowym. Intel ARC A770 ma 16 GB pamięci GDDR6 17,5 Gbps z 256-bitową magistralą (przepustowość 560 GB/s) oraz chip ACM-G10 z 32 rdzeniami Xe (łącznie 512 jednostek EU) taktowany zegarem do 2,1 GHz. Karta będzie kosztować 329 USD, tyle samo ile GeForce RTX 3060, a przy tym ma oferować do 25 procent wyższą wydajność niż konkurent od Nvidia, także po włączeniu RayTracingu.

Intel ARC A750 ma 8 GB pamięci GDDR6 16 Gbps z 256-bitową magistralą (przepustowość 512 GB/s) oraz chip ACM-G10 z 28 rdzeniami Xe (łącznie 448 jednostek EU) taktowany zegarem do 2,05 GHz. Cena tej karty nie została jeszcze ustalona, a jej wydajność powinna być do kilkunastu procent niższa niż ARC A770 i porównywalna z GeForce RTX 3060.


Wraz z kartami graficznymi ARC A770 i ARC A750 zadebiutuje też nowe rozwiązanie o nazwie XeSS (Xe Super Sampling) konkurencyjne dla Nvidia DLSS i AMD Fidelity Super Resolution. XeSS działa podobnie do DLSS, czyli wykorzystuje zaszyte w GPU Alchemist jednostki macierzowe (odpowiednik rdzeni Tensor z GPU Nvidia), kierując ich moc obliczeniową ma wykonanie supersamplingu, czyli podniesienie rozdzielczości renderowanego obrazu. Przy tym, podobnie jak w rozwiązaniu Nvidia XeSS analizuje poprzednie i następne klatki, oraz wykorzystuje wiele innych technik rekonstrukcji jakości obrazu.

Zdaniem Intela, XeSS w trybie performance zapewnia przyrost liczby klatek wynoszący od około 50 procent do około 100 procent (w zależności od gry) , a w trybie balanced zapewnia wzrost fps od około 30 procent do maksymalnie około 70 procent (w zależności od gry).



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czegoś nie rozumiem (autor: VP11 | data: 28/09/22 | godz.: 08:18)
    w trybie performance zapewnia przyrost liczby klatek wynoszący od około 50 procent do około 100 procent (w zależności od gry) , a w trybie balance zapewnia wzrost fps od około 30 procent do maksymalnie około 70 procent (w zależności od gry)
    Performance - to tryb bardziej zaawansowany wymagający większej mocy obliczenia by różne rzeczy uwzględnić i nagle więcej klatek niż tryb balance mniej zasobożerny. Czy to oznacza że karta w trybie balance mniej się wykorzystuję karty graficzne, mocy starcza z nadmiarem ?


  2. @01 (autor: rzymo | data: 28/09/22 | godz.: 08:57)
    Nie, performance to tryb renderowany w najniższej rozdzielczości. Stąd i przyrosty największe, ale jakość/ostrość obrazu jest "taka se".


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.