Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 20 października 2022 
    

Sztuczna inteligencja w marketingu


Autor: materiały partnera | 19:31
(1)
Jaki powinien być współczesny marketing? W nowoczesnej odsłonie absolutną konieczność stanowi dopasowanie działań do specyfiki naszych czasów. Liczy się zatem intuicyjność, szybkość reakcji i oferowanie klientom unikalnych doświadczeń pozwalających jednocześnie wyróżnić się na tle konkurencji. Wszystkie te cele pomaga zrealizować sztuczna inteligencja. W jaki sposób wykorzystują ją marketerzy? Jak dzięki niej można osiągnąć lepsze rezultaty kampanii reklamowych i wizerunkowych?



Wdrażanie sztucznej inteligencji przybiera różne formy. Z jednej strony to przygotowanie contentu: automatyczne pisanie treści czy tworzenie obrazów AI, z drugiej - segmentacja odbiorców i uczenie maszynowe umożliwiające dopasowanie komunikatu do konkretnych grup. Sporą dawkę informacji poświęconych procesom z wykorzystaniem sztucznej inteligencji znajdziesz na: https://inteligencjasztuczna.pl/.


Czym właściwie jest sztuczna inteligencja?


Na początek warto rozstrzygnąć, co właściwie nazywamy sztuczną inteligencją. Pod tym pojęciem ukrywa się szereg programów i aplikacji, urządzeń, narzędzi, które są w stanie naśladować ludzki sposób przetwarzania informacji, a następnie wykorzystać ten mechanizm do szeregu innych działań podejmowanych w czasie rzeczywistym. Jak działa sztuczna inteligencja? W rozmaity sposób. Z jednej strony to proste generowanie treści i obrazów, z drugiej - skuteczne rozwiązywanie problemów.





Jako że sztuczna inteligencja odwzorowuje zachowania ludzie, jej największą siłą jest machine learning, czyli wspomniane już uczenie maszynowe i uczenie głębokie. Procesy takie bazują na nieustannie usprawniających się algorytmach, czerpiących z samoaktualizowania się maszyny na podstawie analizy danych bieżących.


Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu online


Sztuczną inteligencję w naturalny sposób kojarzy się z marketingiem internetowym. Rzeczywiście, jej wykorzystanie na poziomie online jest wszechstronne. Poniżej znajdziesz charakterystykę kilku często prowadzonych działań bazujących na artificial intelligence.

  • Identyfikacja grup docelowych na potrzeby kampanii reklamowych

Jedna z podstawowych zasad reklamy brzmi: Dowiedz się, kto jest twoim klientem. Okazuje się, że sztuczna inteligencja na podstawie odpowiedniej ilości danych, sięgając po mechanizm głębokiego uczenia się, jest w stanie odpowiedzieć na to zagadnienie bardzo precyzyjnie. Identyfikacja segmentów odbiorców umożliwia przedstawienie im indywidualnej, adresowanej personalnie oferty. W ten sposób tworzy się relację, którą trudno było uzyskać bez AI.

  • Uczenie maszynowe w wyszukiwarkach internetowych

Żadna wyszukiwarka nie może istnieć bez sztucznej inteligencji. Przejawem jej zastosowania są różnorodne mechanizmy pozwalające na rozpoznawanie wzorców zachowań i dopasowywanie wyświetlanych treści do preferencji użytkownika. Oczywiście, w bezpośredni sposób przekłada się to na pozycjonowanie i reklamy Google Ads.

  • Tworzenie contentu

AI warto włączyć również w strategię marketingu treści. Sztuczna inteligencja efektywnie wspiera proces przygotowywania komunikacji na potrzeby stron i sklepów internetowych. Łatwiejsze jest także podejmowanie decyzji na temat komunikacji, która naprawdę zainteresuje twoich odbiorców.


Sztuczna inteligencja a obsługa klienta


Poszerzanie bazy klientów oraz coraz bardziej istotne znaczenie skutecznej obsługi sprawia, że sztuczną inteligencję wykorzystuje się także i na tym poziomie. Jakie korzyści może ona ze sobą przynieść?

  • Chatboty

W naszym codziennym życiu coraz większe znaczenie odgrywa jakość i tempo obsługi - nikt nie chce czekać kilku dni na mailową odpowiedź. Czas reakcji pozwala także zbudować przewagę konkurencyjną. Nie każda firma może jednak pozwolić sobie na zatrudnianie konsultantów przez 24 godziny na dobę. Z pomocą może zatem przyjść system AI, dzięki któremu powstają boty i wirtualni asystenci.


Zasada działania jest prosta: algorytm na podstawie danych generuje wypowiedzi przekazującą klientowi kluczowe informacje. Co ciekawe, system wykorzystujący głębokie uczenie działa sprawnie w zakresie podejmowania decyzji. Za sprawą zastosowania sztucznej inteligencji istnieje nawet możliwość, by klientom odpowiadali osobiści asystenci.

  • Monitorowanie zachowań i tworzenie rekomendacji

Sztuczna inteligencja gromadzi także informacje na temat przeglądanych przez internet rzeczy czy decyzji zakupowych klientów, a następnie przetwarza dane dotyczące ich kroków i proponuje podobne towary lub treści do przeczytania.

  • Przetwarzanie danych do rozpoznawania obrazów

Im przedmiot bardziej namacalny, a efekt jego zastosowania działający na wyobraźnię, tym lepiej. W momencie, gdy klient przesyła plik graficzny, rozpoznawanie obrazu przetwarza dane, a następnie pokazuje, jak będzie wyglądał w konkretnym kontekście. Może to być makijaż na twarzy, kanapa w określonym wnętrzu czy farba na ścianie.



Źródło zdjęcia: pexels.com Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. najgorsze co moze byc la marketingu to... (autor: henrix343 | data: 23/10/22 | godz.: 21:55)
    sztuczna inteligencja, ktora udaje ludzia i miesza w alosach i bazach. Niestety marketing ma to do siebie, ze nie potrafi sobie z tym poradzic stad interpretuja bledne dane.

    Dodatkowo jak np bawisz sie w boty to boty dostajesz...To niestety miecz obusieczny.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.