Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 listopada 2022 
    

Rynek kart graficznych notuje największe od 2009 roku załamanie sprzedaży


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 17:12
(14)
Firma analityczna Jon Peddie Research przedstawiła swoj najnowszy raport dotyczący sytuacji na rynku komputerów osobistych. Nie jest już dla nikogo tajemnicą, że obecnie na tym rynku trwa korekta, spowodowana zakończeniem dwuletniego okresu anomalnie wysokiej sprzedaży. Był on wywołany głównie przez masowe przechodzenie osób na pracę i naukę zdalną, oraz jednocześnie boom na kryptowaluty, a obecnie czynniki te nie generują już wzmożonego popytu na sprzęt komputerowy. Według firmy Jon Peddie Research w 3. kwartale 2022 roku sprzedaż procesorów x86 była niższa o 5,7 procent niż we wcześniejszym kwartale i 18,6 procent niższa niż w 2. kwartale 2021 roku.

Najgorsza dla producentów sytuacja ma miejsce na rynku samodzielnych kart graficznych. Ich sprzedaż względem poprzedniego kwartału spadła w 3. kwartale 2022 roku aż o 33,5 procent, a względem 3. kwartału 2021 roku - o ponad 50 procent. Według Jon Peddie Research rynek samodzielnych kart graficznych notuje największe od 2009 roku załamanie sprzedaży, czego powodem jest spadek popytu na nowe karty graficzne. Uwagę kupujących od nowych kart graficznych dodatkowo odciągają karty graficzne wycofywane z koparek kryptowalut, zalewające właśnie rynek wtóry.

Tym samym firmy AMD i Nvidia, jeśli jeszcze tego nie zrobiły, to powinny zrewidować swoje planowane wpływy ze sprzedaży kart graficznych

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. załamanie sprzedaży (autor: Conan Barbarian | data: 23/11/22 | godz.: 17:28)
    Bardzo, ale to bardzo DOBRZE - niech tłuste koty schudną.

  2. załamanie sprzedaży (autor: Markizy | data: 23/11/22 | godz.: 17:35)
    a kart graficznych, płyt główny na blackfriday jak na lekarstwo w promocjach. Producenci próbują przeforsować wyższa cen na wysokich marżach co się po prostu nie uda. Przesyt rynku jest aż nadto widoczny a technologia RT nie robi szału żeby ludzie musieli koniecznie to mieć w grach.

  3. no SZOK (autor: mirek190 | data: 23/11/22 | godz.: 18:42)
    ...ciekawe czemu ...

  4. i bardzo dobrze (autor: pawel1207 | data: 23/11/22 | godz.: 22:37)
    a zalamanie sprzedarzy wynika z tego ze porownoje sie sytuacje z krypto i bez krypto obecnie :D producenci tez to przewidzieli bo ceny kart sa drogie i jest ich malo wiec sztucznie prubuja utrzymac popyt ograniczajac produkcje nawet linie w tsmc sie zwolnily :D

  5. Markizy (autor: pawel1207 | data: 23/11/22 | godz.: 22:44)
    technologia rt robi szal od wielu lat po prostu nikoniecznie w w grach jesli gra beddzie korzystac z pelnego rt nawet w 30 klatkach to bezie szal ... a to co mamy obecnie to takie mocno wybiorcze rt .... tu odbicia tam jakies zalamnie itd.. wiec producenci gier przeginaja aby efekt byl na sile widoczny efekt jest taki ze rt nie wyglada realistycznie i naturalnie wrecz przeciwnie w wielu wypadkach wyglada jak cos nienaturalnego gdzienigzie to pasuje gdzie indziej juz nie ,.... z czasem sytuacja sie znormalizuje producenci pujda po rozum do glowy i zacznie to wygladac dobrze jescze nas czeka ze 2/5 lat zanim zaczniemy mowic wow w grach z rt ...

  6. @pawel (autor: ekspert_IT | data: 24/11/22 | godz.: 07:34)
    RT to po prostu zdecydowanie zbyt duże nakłady w stosunku do rezultatów. Wyspecjalizowane jednostki RT są bez sensu. Przecież nawet Pixel/Vertex shadery zostały zastąpione uniwersalnymi, podobnie physx jest liczony na zwykłych jednostkach a nie wyspecjalizowanych...
    Aby RT się przyjął, musi zostać wdrożona metoda niskonakładowych efektów RT, bo inaczej dojdziemy do sytuacji gdy większość mocy układu skierowana będzie na liczenie promieni, co jest absurdalne...


  7. @6. (autor: Mariosti | data: 24/11/22 | godz.: 11:11)
    Z punktu widzenia samego renderowania grafiki w grach, GPU z zastąpionymi wszystkim SP przez RT cores i gry korzystające wyłącznie z RT oświetlenia, miałoby jakiś sens.
    Ale prawdopodobnie nawet z tak ogromnymi chipami jak 4090:
    1. wydajność w RT wciąż byłaby za słaba na dzisiejsze standardy i minęłoby wiele lat zanim byłaby wstarczająca.
    2. karta taka nie byłaby kompatybilna w ogóle ze starszymi grami z klasycznym oświetleniem.
    3. gpu nie byłoby kompatybilne z cuda/opencl i nie nadawałoby się do akceleracji większości zadań poza grami i może podzbiorze zadań AI które mogłyby działać bez SP.

    Czyli z tego wnioskowania wynika że RTX nie ma na horyzoncie potencjału na jakąś finalną formę tej technologii wypierającą SP. To z założenia tylko takie wodotryski dokładające roboty developerom zamiast ją zmniejszać i podrażające GPU, zamiast dokładać uniwersalną wydajność w Grach i w GPGPU, czyli zasadniczo to jest jednak zbędny balast, bo poza starym Quake 2 RTX, Minecraft RTX i wspomnianej ostatnio przez nvidię technologii modowania starych gier z nowym oświetlenem, no to efekty szału w sumie nie robią w porównaniu do dobrze zrobionej grafiki metodami klasycznymi (jak np global illumination) przy ułamku zasobów na jej policzenie.


  8. RT... (autor: pwil2 | data: 24/11/22 | godz.: 12:25)
    To po prostu sposób, by "zresetować" stan wszystkich sprzedanych wcześniej wydajnych kart graficznych. GTX1080Ti jest nadal szybką kartą... ale bez RT. Co za pech.

  9. Takie 1650 to za 500zł, 1630 za 400zł powinno chodzić (autor: rookie | data: 24/11/22 | godz.: 20:42)
    Przecież tego natłukli przez ostatnie lata a teraz zalega w magazynach.
    I jeszcze zrobić promocję z ekstra rabatem dla tych, co przyniosą do utylizacji stare geforce serii od 200 do 700. To posiadacza starych kompów 4 rdzeniowych, których trzeba zachęcić do modernizacji, bo inaczej pójdą w wymianę całego komputera - i właśnie im można 'upchnąć' GF 1630, 1650 i 1660, bo mają za słabe kompy na odpalenie efektów RT i karty z tym związane.


  10. Ojej (autor: Qjanusz | data: 25/11/22 | godz.: 13:39)
    szkoda

  11. ... (autor: henrix343 | data: 26/11/22 | godz.: 23:55)
    "Tym samym firmy AMD i Nvidia, jeśli jeszcze tego nie zrobiły, to powinny zrewidować swoje planowane wpływy ze sprzedaży kart graficznych"

    hahahaha

    NIE powinny obnizyc CENY!


  12. @11 (autor: Kosiarz | data: 28/11/22 | godz.: 09:21)
    Dokladnie :)

    Rynek mowi 'sprawdzam'



  13. Wreszcie (autor: Monku | data: 29/11/22 | godz.: 23:18)
    udało mi się kupić kartę w miarę wydajną w rozsądnej cenie...

  14. droga bando (autor: pawel1207 | data: 2/12/22 | godz.: 22:37)
    rt robi szal bo to nalepszy system oswietlenia jaki obcenie mamy a to ze naklady sa durze hmm na poczatku zawsze tak jest podobnie bylo z t&L o teslacji nie wspominajac :D jesli w koncu ludzie naucza sie rt urzywac to gry beda wygladaly rewelacujnie niemniej aby ta technologia sie rozwinela to potrzeba po prostu kasy i czasu na razie z karzda generacja znajduje sposob aby jednak generowac klatki z rt szybciej dzieki temu pojawili sie chcoby dlss czy fsr mamy tensory zostal zaprzegniete ai do pracy przy okazji powstalo sporo fajnnych nowych "technologi" i sposobow aby pchnac to rt i nie tylko do przodu i szczerze na razie nawiekszy skok jesli chodzi o wydajnosc wlasnie mamy w rt a ceny kart graficznych wynikaja z takiej a nie innej sytuacji na rynku juz mniejsza o to czyja to jest wina a koszt rt nie jest w cale taki gigantyczny w wiekszosci produkcji przkreacza sie 30 klatek a i 60 jesli nie wrzucimy wszystkiego na maxa nie jest jaks specjalna zadkoscia :D wiec nie wiem o co ten wasz bol dupy rasteryzacja i oswietlenia z nia zwiazane nawet lumen to proteza co w wielu wypadkach daje znac o sobie naklladaja spore ograniczenia fakty sa takie ze jesli chcemy generowac obraz o takiej samej jakosci za pomoca "klasycznego" oswietlenia i sztuczek to caly proces jest wolniejszy niz zastosowanie rt wystarczy kilka luster i powierzchni odbijajacych wystarczy zobaczyc te slunne demka na ue4 i 5 z ultra realistyna /filmowa grafika wszystko fajnie tylko jak sie okazuje jedna klatka renderowala sie wolniej niz odbywalo sie to w blenderze :D ktory demonem predkosci ani jakosci w rt nie jest :D jakbyscie nie nazekali standartowe metowdy oswietlania powoli odchodza do lamusa ...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.