TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 27 marca 2023 |
|
|
|
GeForce RTX 4060 Ti, 4060 i 4050 - specyfikacje i daty premier Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 22:52 |
(7) | Już za dwa tygodnie nastąpi debiut GeForce RTX 4070, czyli wolniejszego i tańszego wariantu GeForce RTX 4070 Ti, z okrojoną wersją układu graficznego AD104. Tymczasem w sieci pojawiły się informacje, że Nvidia planuje debiut jeszcze trzech kolejnych kart z serii Ada. Będą to GeForce RTX 4060 Ti, GeForce RTX 4060 i GeForce RTX 4050, korzystające z mniejszych chipów AD106 i AD107. Doniesienia wskazują, że GeForce GeForce RTX 4060 Ti i GeForce RTX 4060 mają zadebiutować pod koniec maja, i poza wspólną lub zbliżoną datą premiery obie karty będą całkiem innymi konstrukcjami. GeForce RTX 4060 Ti otrzyma 8GB pamięci GDDR6 ze 128-bitową magistralą i chip AD106 z 4352 rdzeniami CUDA.
Tymczasem GeForce RTX 4060 wykorzysta mniejszy układ scalony AD107 mający 3072 rdzenie CUDA, a dla obu kart wspólna będzie tylko pojemność pamięci, wynosząca 8 GB.
W czerwcu do obu tych kart dołączyć ma GeForce RTX 4050, będący okrojoną wersją GeForce RTX 4060 - karta będzie mieć 6 GB pamięci z 96-bitową magistralą i chip AD107 z zablokowaną częścią procesorów strumieniowych.
Tym samym za trzy miesiące seria GeForce RTX 4060 obejmować będzie łącznie 7 modeli różnych kart. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- a tak rozwleczona premeria nowej generacji (autor: GULIwer | data: 29/03/23 | godz.: 21:09)
spowodowana jest oczywiście przez porwane łańcuchy dostaw, niedobory rąk do pracy i zbytnie obłożenie fabryk... a nie czekaj to tylko chciwość nV
- No ceny.. (autor: Atrus | data: 29/03/23 | godz.: 21:23)
..to oni jak apple chyba chca wydoic ile sie da.
- Od strony czysto technicznej, rozwoju technologii, (autor: raczek70 | data: 29/03/23 | godz.: 21:45)
szyna 96-bit a tym bardziej 64-bit w dziesiejszych czasach wydaje się przeżytkiem, krokiem w tył. Z drugiej strony, jeśli wydajność GPU w tej klasie, pozwala na działanie w FHD przy wysokich ustawieniach i przy FPS min. 60 klatek/s w większości współczesnych gier, to dla większości użytkowników nie ma to większego znaczenia, zapewne. Wiadomo, optymalizacja kosztów produkcji, to podstawa, oby tylko cena tych CPU nie była z czapy...
- @3 up (autor: raczek70 | data: 29/03/23 | godz.: 21:47)
GPU* ;)
- @3. (autor: Mariosti | data: 30/03/23 | godz.: 12:52)
Dopóki GPU z tą 64bitową szyną miałyby wszelkie dobrodziejstwa innych nowych GPU, czyli nowe, coraz szybsze pamięci RAM, coraz większy cache w GPU dla zwiększenia efektywnej przepustowości vRAM, no i analogiczne do mocniejszych modeli mechanizmy kompresji tekstur w locie (jeszcze bardziej zwiększających efektywną przepustowość pamięci RAM), to byłoby ok.
Ale to wszystko oferuje już zdaje się RX 6400.
Także jeśli takie karty mają zostać przed APU, to kolejna ich generacja musiałaby korzystać co najmniej z GDDR7@64bit, aby to się wszystko jakoś kalkulowało.
- @Mariosti (autor: rzymo | data: 30/03/23 | godz.: 16:25)
no nie do końca, żeby być wydajniejszym od APU to nie trzeba wcale tak wiele...
1024+ shaderów i pamięć 64bit@18Gbps - już masz o 1/3 wyższą wydajność, czyli np. skok z 50 na 65 fps.
Takie szybkie (i drogie) DDR5-7200 to dopiero okolice 100GB/s. Wiadomo, wejdą pamęci 8000, część osób będzie cisnąć timingi - wydajność wzrośnie, ale cały czas będzie to mało...
- @6. (autor: Mariosti | data: 31/03/23 | godz.: 16:37)
Ale już jest RX6400 z wąską szyną, nie ma sensu produkcja jeszcze słabszych bieda kart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|