Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 23 sierpnia 2023 
    

Nvidia zapowiada Half-Life 2 RTX


Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 11:03
(9)
W ramach działań promujących technikę RayTracingu (RTX) Nvidia nie tylko współpracuje z producentami gier nad nowymi tytułami zgodnymi z RTX, ale od czasu do czasu odświeża też stare klasyki, które zyskują całkiem nowy wygląd dzięki znacznej poprawie oświetlenia. Tak powstała m.in gra Quake II RTX, a teraz Nvidia zapowiedziała remaster kolejnego klasyka, czyli odświeżona wersja Half-Life 2. Nowa edycja gry wydanej w 2004 roku otrzyma nazwę Half-Life 2 RTX, i jest rozwijana przez Nvidię przy pomocy części programistów pracujących 2-dekady temu przy tej produkcji (dziś znanych jako Orbifold Studios).

Na ten moment nie jest jeszcze znana data premiery Quake II RTX, ale możemy zapoznać się z przygotowanym trailerem.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czyli jest szansa że poczekamy jeszcze chwilę (autor: kombajn4 | data: 25/08/23 | godz.: 08:22)
    i wyjdzie normalny prawilny remaster - który będzie normalnie działał - jak przy Quake 2

  2. Mod do Half-Life 2... (autor: Majster | data: 25/08/23 | godz.: 20:40)
    Kiedyś, a było to w styczniu 2009 roku, znalazłem fajne screeny z jednej modyfikacji Half-Life 2. Nie wiem jak się potoczyły dalsze losy tego Moda, nie mam pojęcia czy został ukończony czy nie, ale moim zdaniem wyglądał wtedy całkiem spoko.

    Oto screeny:

    https://i.imgur.com/0y1aQqQ.jpg

    https://i.imgur.com/gNNijaI.jpg

    https://i.imgur.com/gecOEQ1.jpg

    https://i.imgur.com/esQxIHT.jpg

    https://i.imgur.com/73U39Kb.jpg

    https://i.imgur.com/SMOkQVh.jpg

    https://i.imgur.com/0LV7RMU.jpg

    https://i.imgur.com/SBb0sI5.jpg

    https://i.imgur.com/HxeJSwn.jpg

    https://i.imgur.com/WAQ56pg.jpg

    https://i.imgur.com/RHuzURG.jpg


  3. W Black mesa są idealne miejsca (autor: rookie | data: 26/08/23 | godz.: 17:08)
    Gdzie żaden RT nie jest potrzebny. Xen,Lambda Core a nawet On a Rail mają bardzo fajne oświetlenie i nic nie trzeba tam zmieniać. RT ogromnymi zasobami tworzy sztuczny efekt oświetlenia (jak cp77 gdzie świecą się kałuże na ulicy). Potrzebujemy lepszych animacji postaci, rozbudowanej fizyki, większej interakcji z otoczeniem a akurat oświetlenie jest obecnie bardzo dobrze odwzorowane, nic dziwnego, gdyż to było rozwijane od czasów pierwszych akceleratorów Voodoo I, czyli od 25 lat(!).

  4. wy od amd :D (autor: pawel1207 | data: 27/08/23 | godz.: 03:23)
    od kiedy to w grach oswietlenie jest dobrze odwzorowane ???? owszem moze wygladac fajnie moze budowac klimat ale odwzorowane jest slabo jesli przyjmniemy za wrzorzec oswietlenie z otaczajacej nas rzeczywistosci a nie cos z bajkowych fantazji :D do tego dochodza odbicia i zalamania i rozproszenie swiatla szklo lustra woda itd... jedynie miejsca gdzie jest w miare dobrze podkresle w miare to statyczne na teksturach gdzie o zgrozo urzyto fotometrii albo raytracingu ... ten wasz strrach przed raytracingiem jest wrecz komiczny...

  5. @04 (autor: kombajn4 | data: 27/08/23 | godz.: 21:45)
    Ty od Nvidii hehehe odwzorowane jest dobrze od lat. Powiem więcej - w mojej ocenie standardowe efekty bez RT (tworzone przez grafików którzy znają się na rzeczy, i mają po prostu talent) wyglądają lepiej. W moim odczuci do tej pory wszystkie tytuły w jakich testowałem RT wyglądały gorzej po włączeniu ray tracingu. A że dzięki RT da się to wszystko "zasymulować" od szczała i bez wysiłku... to potem wszystkie gry są na jedno kopyto, za to wszyscy pchają marketing RT bo z jednej strony firmy produkujące karty mają powód żeby sprzedawać nowe karty za coraz większe pieniądze a z drugiej studia mogą tworzyć gry taniej i szybciej.
    Tyle że ja chce gry dobre a nie robione tanio i szybko.
    P.S. Argument że użytkownicy kart AMD uważają że RT jest do d bo za bardzo obciąża karty AMD jest do d - w czasach gdy techniki AA pożerały wydajność jak szalone zawsze maiłem włączone najwyższe AA jakie się dało bo efekty przy ówczesnych niskich rozdzielczościach tekstur były spektakularne. W przypadku Ray Tracingu efekty są albo znikome albo negatywne (w moim odczuciu). Poza tym nie gram w gry multi i mam w nosie wysoki framerate do szczęścia wystarczy mi 45-60 fps


  6. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 29/08/23 | godz.: 03:39)
    wyglad jest kwestia gustu i zdolnosci grafika ale wielu rzeczy grafik nie przeksoczy kiedys gry w pelenym 3d wygladaly beznadzejneie chocby quake 1 takie fakty dn3d po prostu wygladal lepiej ze sprajtami niz quake ze swoimi wileokatami .. tutaj masz podobnie na razie wyglada to tak jak wyglada z tego powodu chcoby ze nie sa sto silniki piasane z mysla o rt identycznie z grami rt w ttych grach zostalo dorzucone na sile wiec artysta projektujacy wyglad gry projektowal ja aby wlgladala dobrze w rasteryzacji miedzy czasie pojawilo sie rt i wszyscy zaczeli dorzucac cos tam z tego rt jedni cienie inni odbicia na razie najlepiej z tym radzi sobie cyberpunk ale kiedy projektowano calosc lacznie z silnikiem zaden grafik ani programista nawet nie uwzglednial ze to kiedys bedzie z raytracingiem dzialc d;llatego to co widzimy to sa elementy rt a nie rt jako spojna calosc wiadomo ze z czasem pojawia sie gry rt- only gdzie zarowno silnik jak i projekt bedzie od a do z zrobiony pod RT wtedy bedzi mozna zobaczyc spojny obraz calosci oraz to co RT moze faktycznie zaoferowac .... a oswietlenie jest odworowane bardzo slabo chcoby z tego wzgledu nie mamy fotorealistycznych gier .. to ze ci sie cos podoba bo cos wyglada dobrze i pasuje do klimatu gry to nie znaczy ze dobrze odwozorowuje rzeczywistosc mozesz miec ladna grafike i zdolnych grafikow ale to jak dynamiczne swiatlo sie zachowuje nadal nic nie bedzie mialo z rzeczywistoscia wiec jest spora orznica miedzy dobrze wygladajacym swiatlem a dobrze odtworzonym swiatlem nie ma dobrze odtworzonego swiatla w grach natomiast jest takie ktore wyglada dobrze ale wystarczy skierowac wiazke latarki na szklanke i zobaczyc obraz nedzy i rozpaczy bo fizyki tam nie ma za grosz ...

  7. @pawel1207 (autor: VP11 | data: 29/08/23 | godz.: 15:40)
    Dobrze napisałeś że to kwestia gustu. Nie gram teraz w takie gry, ale gdybym miał to wole jeżeli tak powiedzieć bez wodotrysków gdzie niczego nie wiać przez te promyki słońca i inne głupoty.
    A stare gry mieli swój urok, może dlatego takie lubię bo w takie grałem jak byłem młody.
    Każdy lubi to gdzie mu lepiej się gra. A ponieważ mamy taką możliwość, to każdy korzysta z tego co lubi.


  8. @pawel1207 (autor: kombajn4 | data: 29/08/23 | godz.: 20:02)
    "a oswietlenie jest odworowane bardzo slabo chcoby z tego wzgledu nie mamy fotorealistycznych gier... to jak dynamiczne swiatlo sie zachowuje nadal nic nie bedzie mialo z rzeczywistoscia wiec jest spora orznica miedzy dobrze wygladajacym swiatlem a dobrze odtworzonym swiatlem"
    A wiesz jaka jest różnica miedzy filmem wojennym a filmem dokumentalnym o wojnie? Ten drugi wiernie ukazuje rzeczywistość ale to na tym pierwszym będziesz się dobrze bawić w kinie. Skąd pomysł że super turbo fonotelistyczna grafika jest wyznacznikiem czegokolwiek w świecie gier? Wiesz przy jakiej grze spędziłem najmilej czas ostatnimi laty? Firewatch - no tam fotorealizm aż bije po oczach LOL


  9. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 31/08/23 | godz.: 05:18)
    to czy gra jest dobra czy zla to kwestia czy ci sie podoba czy nie oswietlenie nic do tego tu nie ma :D :D no odkrycie roku na tomiast oswietlenie ma durzo do tego jak dana gra sie reprezentuje kiepskie odwzorowanie swiatla nie oznacza ze gra nie bedzie ci sie podobac ale tu nie mowimy o twoich gustach tylko o technice oswietlania mozna zrobic kiepska gre swietnie wygladajaca mozna zrobic zrobic swietna gre ale wygladajaca koszmarnie mozna tez polaczyc super grafike z dobra gra teoretycznie produkcje AAA powinny to zapewniac. i kombajn4 sczerze karty graficzne nie slurza wylacznie do gier nawet takie pokroju 3070 :D twoj gust i to w co lubisz grac ma sie nijak do tego czego chce wiekszosc ludzi wystarczy porownac ile zarobil firewatch a ile zarobil cyberpunk 2077 i ile zarobil minecraft i gta5 liczby jasno pokazuja za co ludzie chca placic..:D i nikt nie bedzie degradowal grafiki do poziomu komiksowej specjalnie dla ciebie i gaarstki podobnych ... jak mowilem twoje gusta nic nie maja do techniki oswietlenia sa ludzie ktorzy nie ogladaja filmow za to ogladaj no stop anime bo akurat to im bardziej odpowiada ale to nie znaczy ze filmy technicznie nie beda szlifowane i ulepszanie tak samo jest tutaj czy chcesz czy nie raytracing to najlepsze oswietlenie jakie mamy na dodatek dzieki nv calkiem wydajne kiedys jedna klatka liczyla sie 2 dni i to w 640 na 480 i zadko kiedy nawet w 16 bitach ... takie myslenie dziecka .raytracing nie wplywa na miodnosc gier za to wplywa na to jak wygladaja wystarczy zobaczyc w minecrafcie jak potrafi wygladac w rt to nie znaczy ze ludzie przestali grac w klasycnzego minecrafta. w grach pokroju np gta akurat grafika jest wazna co pokazuja liczne mody przyzyblizajace ja do rzeczywistosci .... wiec ludzie chca fotorealizmu i chca realistycznie zachowujacego sie oswietlenia mozliwie najlepieje odwzrowowanego i sa w stanie za to zapplacic taka grafika naperdza sprzedarz co do gier masz wybor nikt cie nie zmusza do granis z raytracingiem , moze kiedys bedzie to wymog ale nie obecnie wiec twoje amd powinno jescze spokojnie poslurzyc.. ale powtarzam dyskusja nie jest o tym jaki masz gust tylko o tym ze raytracing daje lepsze efekty i mozliwosci niz rasteryzacja..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.