Oficjalny debiut AMD FidelityFX Super Resolution 3.0 (FSR 3)
Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 20:18
(6)
W sierpniu podczas konferencji gamescom firma AMD zaprezentowała możliwości swojej najnowszej techniki FidelityFX Super Resolution 3.0, czyli w skrócie FSR 3. FSR 3 jest odpowiedzią na DLSS 3.0 od Nvidia, wprowadza technologie Frame generation oraz Fluid Motion Frames. W porównaniu do FSR 2, wersja 3.0 zapewnia nawet dwukrotny wzrost liczby generowanych klatek, a w porównaniu do klasycznego renderingu w docelowej wyświetlanej na ekranie rozdzielczości, ilość FPS przy wykorzystaniu FSR 3 ma być wyższa około 3-krotnie. Jednocześnie FSR 3 nie jest (tak jak DLSS 3.0) limitowane tylko do najnowszych kart graficznych.
Z FSR 3 można skorzystać posiadając dowolną kartę graficzną - AMD zaleca jednak przynajmniej kartę Radeon RX 5700 lub serię RX 6000, albo co najmniej GeForce RTX 2000.
FSR 3 ma być dostępna w 12 grach w tym roku, i kilkudziesięciu grach w 1. połowie 2024 roku, a obecnie możliwości jakie oferuje FSR 3 można już sprawdzić w grach Forspoken i Immortals of Aveum.
Natomiast funkcja Fluid Motion Frames wchodząca w skład FSR 3.0 nie wymaga jakiegokolwiek dostosowania ze strony gry. Za jej pomocą można zwiększyć liczbę FPS poprzez zaawansowaną interpolację w tysiącach gier DirectX 11 i 12. Minusem jest natomiast konieczność posiadania kart z serii Radeon RX 7000. Jednocześnie obecnie Fluid Motion Frames jest dostępna tylko w wersji Beta, i wymaga najnowszego sterownika AMD Software Adrenalin Edition w wersji Preview. AMD zachęca do testowania Fluid Motion Frames i zgłaszania ew. problemów poprzez narzędzie do zgłaszania blędów (więcej o tym tutaj).
Więcej na temat FSR 3 można zobaczyć w materiale wideo z oficjalnej prezentacji tej funkcji
K O M E N T A R Z E
Tak żem czuł, (autor: OBoloG | data: 2/10/23 | godz.: 22:55) że lepiej będzie kupić RX 7900XT zamiast RX 6950XT. I gitara :-)
@OBoloG (autor: VP11 | data: 3/10/23 | godz.: 08:08) Później wyjdzie 2 czy 3 wersja którą odpalisz na serii 6000
@VP11 (autor: bajbusek | data: 6/10/23 | godz.: 13:25) oraz na pralce bosha z java ... tylko pytanie brzmi PO CO ?
Czytales testy na starych Geforcach ? Latency 300 ms ... to juz lepiej grac w chmurze
bajbusek (autor: Markizy | data: 6/10/23 | godz.: 22:23) test na gtx1060 jest mało miarodajny ponieważ nie ma obliczeń asynchronicznych sprzętowych. Należało by przekrojowo przetestować karty. https://videocardz.com/...or-radeon-rx-6000-series
3... (autor: Mario1978 | data: 7/10/23 | godz.: 20:07) Napisałeś to tak jakby DLSS od NVIDIA nie miał z tym kłopotu. Generowanie ładniejszego obrazu lub gorszego ze sporo większą ilością FPS kosztuje sporo milisekund dlatego szybkie gry online świetnie pokazują ile te techniki są warte.
@5 ... (autor: bajbusek | data: 9/10/23 | godz.: 17:44) a Geforce to od AMD jest ?
Nowe karty Nvidii RTX 4xxx maja dedykowane tensory z AI do tego i tak wychodzi z testow - sa uzywane.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.