Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 2 października 2023 
    

Oficjalny debiut AMD FidelityFX Super Resolution 3.0 (FSR 3)


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 20:18
(6)
W sierpniu podczas konferencji gamescom firma AMD zaprezentowała możliwości swojej najnowszej techniki FidelityFX Super Resolution 3.0, czyli w skrócie FSR 3. FSR 3 jest odpowiedzią na DLSS 3.0 od Nvidia, wprowadza technologie Frame generation oraz Fluid Motion Frames. W porównaniu do FSR 2, wersja 3.0 zapewnia nawet dwukrotny wzrost liczby generowanych klatek, a w porównaniu do klasycznego renderingu w docelowej wyświetlanej na ekranie rozdzielczości, ilość FPS przy wykorzystaniu FSR 3 ma być wyższa około 3-krotnie. Jednocześnie FSR 3 nie jest (tak jak DLSS 3.0) limitowane tylko do najnowszych kart graficznych.

Z FSR 3 można skorzystać posiadając dowolną kartę graficzną - AMD zaleca jednak przynajmniej kartę Radeon RX 5700 lub serię RX 6000, albo co najmniej GeForce RTX 2000.

FSR 3 ma być dostępna w 12 grach w tym roku, i kilkudziesięciu grach w 1. połowie 2024 roku, a obecnie możliwości jakie oferuje FSR 3 można już sprawdzić w grach Forspoken i Immortals of Aveum.


Natomiast funkcja Fluid Motion Frames wchodząca w skład FSR 3.0 nie wymaga jakiegokolwiek dostosowania ze strony gry. Za jej pomocą można zwiększyć liczbę FPS poprzez zaawansowaną interpolację w tysiącach gier DirectX 11 i 12. Minusem jest natomiast konieczność posiadania kart z serii Radeon RX 7000. Jednocześnie obecnie Fluid Motion Frames jest dostępna tylko w wersji Beta, i wymaga najnowszego sterownika AMD Software Adrenalin Edition w wersji Preview. AMD zachęca do testowania Fluid Motion Frames i zgłaszania ew. problemów poprzez narzędzie do zgłaszania blędów (więcej o tym tutaj).

Więcej na temat FSR 3 można zobaczyć w materiale wideo z oficjalnej prezentacji tej funkcji


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Tak żem czuł, (autor: OBoloG | data: 2/10/23 | godz.: 22:55)
    że lepiej będzie kupić RX 7900XT zamiast RX 6950XT. I gitara :-)

  2. @OBoloG (autor: VP11 | data: 3/10/23 | godz.: 08:08)
    Później wyjdzie 2 czy 3 wersja którą odpalisz na serii 6000


  3. @VP11 (autor: bajbusek | data: 6/10/23 | godz.: 13:25)
    oraz na pralce bosha z java ... tylko pytanie brzmi PO CO ?
    Czytales testy na starych Geforcach ? Latency 300 ms ... to juz lepiej grac w chmurze


  4. bajbusek (autor: Markizy | data: 6/10/23 | godz.: 22:23)
    test na gtx1060 jest mało miarodajny ponieważ nie ma obliczeń asynchronicznych sprzętowych. Należało by przekrojowo przetestować karty.
    https://videocardz.com/...or-radeon-rx-6000-series


  5. 3... (autor: Mario1978 | data: 7/10/23 | godz.: 20:07)
    Napisałeś to tak jakby DLSS od NVIDIA nie miał z tym kłopotu. Generowanie ładniejszego obrazu lub gorszego ze sporo większą ilością FPS kosztuje sporo milisekund dlatego szybkie gry online świetnie pokazują ile te techniki są warte.

  6. @5 ... (autor: bajbusek | data: 9/10/23 | godz.: 17:44)
    a Geforce to od AMD jest ?
    Nowe karty Nvidii RTX 4xxx maja dedykowane tensory z AI do tego i tak wychodzi z testow - sa uzywane.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.