Intel poinformował o ograniczeniu budżetu działu sprzedaży i marketingu o 35 procent, począwszy od bieżącego miesiąca. W efekcie, poza samą redukcją etatów wynikającą z ogłoszonego wcześniej zwolnienia 15 procent załogi, dział Sales and Marketing Group (SMG) będzie dodatkowo dysponował okrojonym budżetem. W związku z tym Intel ma wydawać mniej na reklamy, organizować mniej wydarzeń i eventów, zmniejszyć liczbę szkoleń dla producentów OEM i dystrybutorów, oraz uprościć i ograniczyć programy premiujące partnerów handlowych za wyniki sprzedażowe. Dzięki zmianom Intel spodziewa się oszczędzić co najmniej 100 mln dolarów jeszcze w tym roku.
W przyszłym roku oszczędności mają wynosić natomiast 150 mln dolarów na każdy kwartał. Według nieoficjalnych informacji zmiany nie podobają się producentom OEM i dystrybutorom sprzętu komputerowego, którzy obawiają się spadku poziomu usług i wsparcia świadczonego dla nich dotychczas przez Intela.
K O M E N T A R Z E
że jak? (autor: Qjanusz | data: 22/08/24 | godz.: 17:28) dystrybutorzy sprzętu obawiają się spadku poziomu usług i wsparcia świadczonego dla nich dotychczas przez Intela?
O jakim wsparciu i usługach mowa?
W sensie hajs płacony pod stołem za sprzedaż procków Intela i blokowanie konkurencji, czy bardziej pieniężne rekompensaty dla dystrybutorów za masowo zwracane wadliwe procki?
Jakkolwiek, bardzo pozytywny news. Mam nadzieję że za rok obetną tego typu wydatki o kolejne 50%.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.