|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
Poniedziałek 7 kwietnia 2025 |
 |
| |
|
Nvidia udostępnia pełen kod źródłowy bibliotek PhysX Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 07:02 |
(3) | W 2018 roku Nvidia udostępniła w ramach licencji Open Source biblioteki Nvidia PhysX, ale niestety nie w całości. Brakowało między innymi kodu źródłowego odpowiedzialnego za symulację kernela GPU, oraz modułu umożliwiającego wykorzystanie w pełni technologii CUDA do symulacji fizyki w grach. Przez to deweloperom było trudno implementować PhysX w swoich nowych produkcjach, a gier wykorzystujących te biblioteki nie było w zasadzie wcale. Sytuacja ta zmieniła się dopiero teraz wraz z wydaniem nowego SDK dla PhysX. Aktualna wersja wreszcie oddaje w ręce deweloperów pełen kod źródłowy, wraz z dodatkowymi rozwiązaniami, takimi jak biblioteki Flow SDK.
Kompletny kod źródłowy i same biblioteki PhysX SDK są od teraz dostępne do pobrania bezpośrednio z GitHuba, gdzie jest on dystrybuowany w ramach licencji BSD-3. |
| |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
K O M E N T A R Z E |
 |
| |
|
- Dobrze (autor: Logan | data: 7/04/25 | godz.: 17:18)
Może powstanie PhysX dla kart serii 50xx
- Tak potrzebna jest dobra fizyka w grach (autor: rookie | data: 9/04/25 | godz.: 07:02)
Obecnie cały czas fizyka takiego half life 2 sprzed 20 lat jest lepsza niż 90 % nowych produkcji co jest smutne... Niestety NV zamiast koniecznej poprawy środowiska w grach wolała dać nam super technologie RT, gdzie oświetlenie w grach było na tyle zaawansowane w rasteryzacji, że efektu wow Rt nie było, raczej efekt oj, po złapaniu się za głowę ile zasobów zjada niewiele lepsze oświetlenie (w takim cyberpunk nie widać różnicy w oświetleniu raster vs Rt).
- PhysX był maszynką do wyciągania pieniędzy, niczym więcej (autor: Qjanusz | data: 10/04/25 | godz.: 12:42)
gry z dobrą fizyką nie potrzebowały PhysX
nVidia udostępniła, bo doskonale zdaje sobie sprawę że finansowo już nic z tego więcej nie da się ukręcić
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
D O D A J K O M E N T A R Z |
 |
| |
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|