|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
Poniedziałek 26 maja 2025 |
 |
| |
|
Hindusi opracowali nowy, rewolucyjny typ baterii Autor: Wedelek | 07:07 |
(10) | Indyjscy naukowcy opracowali nowy typ baterii sodowo-jonowej, która ma szansę zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych. Nie dość, że ładują się do 80% w zaledwie 6 minut i generują mniej ciepła podczas tego procesu, to jeszcze składniki użyte do ich produkcji (w tym sód) są dostępniejsze i tańsze niż te używane w tradycyjnych akumulatorach. Dodatkowo takie baterie są w stanie wytrzymać dłużej niż baterie litowo-jonowe – do 3000 cykli ładowania i są dużo bezpieczniejsze podczas użytkowania.
Kluczowa innowacja polega na pokrywaniu nanocząstek warstwą węgla i aluminium, co przyspiesza ładowanie i ogranicza wydzielanie ciepła, otwierając nowe możliwości dla rozwoju ekologicznego transportu i energetyki.
Pytanie tylko jak pojemne baterie uda się z użyciem nowej technologii wytworzyć i jak szybko będzie można je wdrożyć do masowej produkcji. |
| |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
K O M E N T A R Z E |
 |
| |
|
- Błąd ortograficzny (autor: Carat | data: 27/05/25 | godz.: 16:11)
mogą być Chińczycy ale w tym przypadku powinno być Hindusi.
- @Carat (autor: Wedelek | data: 27/05/25 | godz.: 17:24)
poprawione, dzięki.
- CUDA (autor: Conan Barbarian | data: 27/05/25 | godz.: 19:02)
W życiu już o tylu cudownych wynalazkach słyszałem, że trudno spamiętać i jakoś nie dotarły na powierzchnię.
To jednak nic przy tęczowych opowieściach o pięknej zielonej Polsce, gdy "tylko wygram wybory". Tymczasem idzie o wszystko, o przetrwanie, o istnienie. Jest niesamowicie blisko tragedii domknięcia niewolniczego systemu, w którym normalność będzie zakazana a za prawdę ludzie będą wtrącani do więzienia.
- Takich wynalazków jest mnóstwo. (autor: Kenjiro | data: 27/05/25 | godz.: 20:30)
Najczęściej zaś są dwa poważne problemy, pierwszy - to mniejsza gęstość energii w przeliczeniu na masę oraz objętość od Li-Ion, drugi - trudności w produkcji masowej.
O przełomach w technologiach akumulatorów czytam od co najmniej 20 lat, tymczasem ciągle udoskonalane są technologie znane już od lat ponad 50.
- @Conan (autor: ziemowit | data: 28/05/25 | godz.: 08:59)
Racja.
- @4. (autor: Mariosti | data: 28/05/25 | godz.: 10:13)
No właśnie, np kiedy w końcu akumulatory solid state wejdą do powszechnego użytku? Ile to już lat temu niby były w ostatnich fazach wdrażania produkcji masowej...
- z tych cudownych akumulatorowych wynalazków, o których często czytamy (autor: Qjanusz | data: 28/05/25 | godz.: 10:31)
mi najbardziej spodobał się działający prototyp akumulatora na mocz
- Jedyna nowa (autor: ghost12 | data: 29/05/25 | godz.: 07:53)
technologia która została wdrożona do masowej produkcji to chyba baterie węglowo-krzemowe. Resztę można traktować jak baśni z krainy mchu i paproci.
- Dobrze iż są jakieś badania (autor: skalak23 | data: 29/05/25 | godz.: 12:21)
i postęp w bateriach może w końcu któraś technologia wejdze do powszechnego uzytku. Co do gęstości energii wagi i objętości i szybkości ładowania to co innego bateria do auta a co innego bateria do magazynu energii który latami bedzie stał w tym samym miejscu. W bateri do auta w pierwszej kolejności stawiałbym na bezpieczeństwo szybkość ładowania i gęstość energetyczną aby każdy zgromadzony kilowat w baterii ważył jak naj mniej a w magazynie energi w pierwszej kolejności stawiałbym na bezpieczeństwo i cenę za możliwośc przechowania kilowata energi waga i objętpość w tym przypadku są mniej ważne.
- A jak (autor: kombajn4 | data: 31/05/25 | godz.: 07:49)
się ma porównanie sodowo-jonowe vs węglowo-krzemowe? Pod kątem przede wszystkim gęstości energetycznej...
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
D O D A J K O M E N T A R Z |
 |
| |
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|