Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2025
Poniedziałek 25 sierpnia 2025 
    

Nieoficjalna specyfikacja APU Medusa Halo


Autor: Wedelek | źródło: Mores Laws Is Dead | 06:03
(3)
Do sieci trafiły nowe informacje na temat planowanych na rok 2027 APU Medusa Halo od AMD. Według Moores Law is Dead układy te otrzymają chiplety z rdzeniami Zen 6 wykonanymi w litografii N2P od TSMC, a układ I/O będzie wykonany w procesie N3P. Jeśli wierzyć plotkom, to APU Medusa Halo w podstawowej konfiguracji otrzymają 12 rdzeni Zen 6 oraz 2 energooszczędne rdzenie Zen 6 LP, a wersje high-end dostaną do 24 rdzeni Zen i 2 energooszczędne Zen 6 LP. Jeśli chodzi o IGP, to mówi się nawet o 48 jednostkach obliczeniowych (CU) opartych na architekturze RDNA 5 oraz 20 MB pamięci podręcznej L2.

Teoretycznie mogłoby to zapewnić moc graficzną porównywalną z kartą NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti. Oprócz tego dostaniemy też 384-bitowy kontroler pamięci LPDDR6 lub 256-bitowy kontroler pamięci LPDDR5X.

Mówi się również, że AMD przygotowuje wariant Medusa Halo Mini do zastosowania w notebookach i systemach kompaktowych. Ten uproszczony model ma zawierać 4 rdzenie Zen 6, 8 rdzeni Zen 6c i 2 rdzenie Zen 6 LP (łącznie 14), IGP z 24 jednostkami RDNA 5 CU i 10 MB pamięci podręcznej L2 oraz 128-bitowy kontroler pamięci LPDDR5X lub 192-bitowy LPDDR6.

Ile w tym prawdy przekonamy się zapewne niebawem.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pewnie wszystko (autor: ziemowit | data: 25/08/25 | godz.: 10:03)
    jest prawdą, wersje w testach, a jakie będą decyzje i co dotrze na rynek, to się okaże.

  2. Integry jakoś znowu przeżywają stagnację (autor: rookie | data: 25/08/25 | godz.: 10:12)
    Na takim 5600g można było odpalać wówczas nowe gry AA, w niskiej rozdziałce a jednak. Niestety, teraz na nowej integrze to raczej nowa Mafia nie pójdzie, nie mówiąc o Doom dark ages czy Alan Wake2...

  3. @2. (autor: pwil2 | data: 26/08/25 | godz.: 15:04)
    Ograniczeniem jest przepustowość pamięci DDR5. Musieliby dać duużo cache dla GPU.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.