Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2025
Środa 3 września 2025 
    

Nvidia umocniła swoją pozycję na rynku GPU


Autor: Wedelek | źródło: Jon Peddie Research | 06:21
(5)
Według najnowszego raportu firmy analitycznej Jon Peddie Research, Nvidia umocniła swoją dominację na rynku konsumenckich kart graficznych osiągając w drugim kwartale 2025 roku udział na poziomie 94% rynku GPU AIB (Add-In-Board). W ujęciu kwartalnym mówimy o 2,1% przyroście udziałów, a patrząc rok do roku jest to aż 6%. Przepływ klientów nastąpił ze strony AMD, które w ostatnim kwartale odpowiadało za zaledwie 6% wszystkich dostaw GPU do sklepów. Sytuacja Intela pozostaje niezmieniona – producent ten wciąż posiada mniej niż 1% udziału.

Za sukcesem Nvidii stało wprowadzenie kart z serii Blackwell ze średniej półki cenowej. Z kolei AMD poprzez ograniczoną ofertę kart na bazie RDNA 4 utraciło zainteresowanie ze strony klientów zainteresowanych kartami z wyższej półki cenowej.

W II kwartale 2025 roku dostawy kart na rynek AIB osiągnęły 11,6 mln sztuk i jest to wynik znacznie powyżej wieloletnich średnich, które dla badanego okresu wynoszą około 5,7 mln sztuk.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To niesamowite (autor: rookie | data: 3/09/25 | godz.: 16:11)
    Nieudana premiera serii 5000, będąca dużym rozczarowaniem wydajnościowym, a z drugiej strony całkiem udany Radeon 9070. Nic dziwnego, że Nvidia olewa w zasadzie segment poniżej 2000, jak i tak ludzie kupią....

  2. @up (autor: piwo1 | data: 4/09/25 | godz.: 06:05)
    ludzie kupuja rtxy bo za tasama cene dostaja wyzsza wydajnosc w rt.

  3. Mam nadzueję, że RT skończy jak physics (autor: ekspert_IT | data: 4/09/25 | godz.: 10:01)
    Chociaż fizyka w grach woła o pomstę, w mojej ocenie RT często pogorszą oświetlenie (popatrzcie na porównanie cp2077 z i bez RT), które jest całkiem nierealistyczne. Świecące ściany i pudłogi? Wszędzie odbicia od metalu? Kto widział w rzeczywistości świecącą rurę, raczej po pomalowaniu nie odbijają światła....

  4. @up (autor: piwo1 | data: 4/09/25 | godz.: 13:41)
    rt nie skonczy jak physics bo to podstawa. to zerefleksy swiatla maja zle dobrane wspolczynniki odbicia to juz kwestia tylko i wylacznie zlej implementacji.

  5. @4. (autor: Mariosti | data: 5/09/25 | godz.: 13:27)
    To jest celowa implementacja po to aby uwydatnić różnicę.

    Jak zrobią z RT realistyczne oświetlenie to całkiem nie będzie miało sensu względem Global Illumination.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.