Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2025
Piątek 3 października 2025 
    

AMD ma nowy upłynniacz ruchu


Autor: Wedelek | źródło: WCCFtech | 10:01
(4)
AMD ulepszyło swoją technologię Fluid Motion Frames wprowadzając do wersji 2.1 nowy algorytm upłynniający animację podczas szybkiego ruchu gracza lub otaczających go obiektów. Rozwiązanie nazwane Fast Motion Response działa w dwóch trybach: Repeat Frame oraz Blended Frame. W pierwszym z nich priorytetem jest wysoka jakość obrazu uzyskiwana poprzez wygenerowanie dodatkowej klatki animacji będącej de facto kopią poprzedniej. W przypadku Blended Frame nowa klatka jest tworzona, jak sama nazwa wskazuje, z połączenia dwóch sąsiadujących ze sobą klatek animacji poprzez nałożenie ich na siebie i zastosowanie przeźroczystości.

Przy szybkim ruchu daje to złudzenie płynniejszej animacji bez konieczności zużywania cennych zasobów na generowanie klatek z wykorzystaniem bardziej zasobożernych algorytmów, np. bazujących na AI.

Jeśli natomiast ruch jest wolniejszy, to wtedy wykorzystywane są bardziej zaawansowane narzędzia, w tym Frame Generator. Ich ustawienia można modyfikować z poziomu panelu sterowników Adrenaline. Podobnie sprawa ma się z Fast Motion Response, z tym, że rozwiązanie to na razie jest dostępne tylko dla nielicznych.

Mówiąc prościej nie znajdziemy go w standardowych sterownikach dla Radeonów i żeby go przetestować należy pobrać przeznaczone dla testerów sterowniki Pytorch Edition 25.20.01.14. Wiążą się z tym dwie niedogodności. Po pierwsze sterowniki te mogą działać niestabilnie, a przy tym są one kompatybilne tylko z Radeonami RX 7000 i RX 9000.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe, ciekawe... (autor: Kenjiro | data: 3/10/25 | godz.: 09:10)
    Trzeba poczytać więcej o tym.

  2. schodza na psy (autor: ripek | data: 3/10/25 | godz.: 14:52)
    wiecej uplynniaczy, polepszaczy bo juz nic nie moga wycisnac z normalna grafa, cofamy sie wstecz w grafikach

  3. @ripek (autor: rookie | data: 3/10/25 | godz.: 15:31)
    Ostatnio ktoś na YT porównywał Batmana ż 2015 czy 2016r vs nowe produkcje. Podsumował to 'no progress'. Tylko, że gra sprzed 10 lat chodziła dobrze na 2GB vram i 1/5 shaderów dostępnych obecnie, już nie mówiąc o i3 (czyli w sumie dwóch rdzeniach).

  4. @3. (autor: Kenjiro | data: 3/10/25 | godz.: 20:47)
    Bez przesady, postęp jest, ale każde 1 oczko wyżej podnosi koszt wykładniczo.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.