|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
 |
Piątek 3 października 2025 |
 |
| |
|
AMD ma nowy upłynniacz ruchu Autor: Wedelek | źródło: WCCFtech | 10:01 |
(4) | AMD ulepszyło swoją technologię Fluid Motion Frames wprowadzając do wersji 2.1 nowy algorytm upłynniający animację podczas szybkiego ruchu gracza lub otaczających go obiektów. Rozwiązanie nazwane Fast Motion Response działa w dwóch trybach: Repeat Frame oraz Blended Frame. W pierwszym z nich priorytetem jest wysoka jakość obrazu uzyskiwana poprzez wygenerowanie dodatkowej klatki animacji będącej de facto kopią poprzedniej. W przypadku Blended Frame nowa klatka jest tworzona, jak sama nazwa wskazuje, z połączenia dwóch sąsiadujących ze sobą klatek animacji poprzez nałożenie ich na siebie i zastosowanie przeźroczystości.
Przy szybkim ruchu daje to złudzenie płynniejszej animacji bez konieczności zużywania cennych zasobów na generowanie klatek z wykorzystaniem bardziej zasobożernych algorytmów, np. bazujących na AI.
Jeśli natomiast ruch jest wolniejszy, to wtedy wykorzystywane są bardziej zaawansowane narzędzia, w tym Frame Generator. Ich ustawienia można modyfikować z poziomu panelu sterowników Adrenaline. Podobnie sprawa ma się z Fast Motion Response, z tym, że rozwiązanie to na razie jest dostępne tylko dla nielicznych.
Mówiąc prościej nie znajdziemy go w standardowych sterownikach dla Radeonów i żeby go przetestować należy pobrać przeznaczone dla testerów sterowniki Pytorch Edition 25.20.01.14. Wiążą się z tym dwie niedogodności. Po pierwsze sterowniki te mogą działać niestabilnie, a przy tym są one kompatybilne tylko z Radeonami RX 7000 i RX 9000.
 |
| |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
K O M E N T A R Z E |
 |
| |
|
- Ciekawe, ciekawe... (autor: Kenjiro | data: 3/10/25 | godz.: 09:10)
Trzeba poczytać więcej o tym.
- schodza na psy (autor: ripek | data: 3/10/25 | godz.: 14:52)
wiecej uplynniaczy, polepszaczy bo juz nic nie moga wycisnac z normalna grafa, cofamy sie wstecz w grafikach
- @ripek (autor: rookie | data: 3/10/25 | godz.: 15:31)
Ostatnio ktoś na YT porównywał Batmana ż 2015 czy 2016r vs nowe produkcje. Podsumował to 'no progress'. Tylko, że gra sprzed 10 lat chodziła dobrze na 2GB vram i 1/5 shaderów dostępnych obecnie, już nie mówiąc o i3 (czyli w sumie dwóch rdzeniach).
- @3. (autor: Kenjiro | data: 3/10/25 | godz.: 20:47)
Bez przesady, postęp jest, ale każde 1 oczko wyżej podnosi koszt wykładniczo.
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
 |
D O D A J K O M E N T A R Z |
 |
| |
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
|