Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Poniedziałek 13 maja 2013 
    

Realistyczna animacja twarzy od Nvidii


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 15:12
(18)
Przy okazji premiery nowego Tomb Raidera mieliśmy okazję zobaczyć jak realistycznie mogą zachowywać się włosy bohatera w grze, a wszystko dzięki technologii AMD TressFX. Nieco później Nvidia zaprezentowała swój nowy algorytm ruchu cząsteczek, który może być wykorzystywany do tworzenia realistycznej wody, o czym pisaliśmy TUTAJ, a niedawno do sieci trafiło kolejne demo technologiczne producenta z Santa Clara o nazwie Lifelike Human Face Rendering. Jak sama nazwa wskazuje, tym razem Nvidia postanowiła zaprezentować nam jak może wyglądać naturalna mimika twarzy modelu, renderowanego w czasie rzeczywistym.

Co ciekawe tym razem sami możemy sprawdzić jak technologia Nvidii działa w praktyce, pobierając demo technologiczne wprost ze strony producenta. Po pobraniu 300MB pliku możemy pobawić się przygotowanym przez Nvidię modelem, nakazując mu wykonywać jedną z predefiniowanych mimik twarzy. Aby można było odwzorować skomplikowaną mimikę ludzkiej twarzy graficy Nvidii stworzyli wirtualne mięśnie, poruszające odpowiednimi partiami poligonów obiektu 3D, budujących twarz, a ich charakterystyczny ruch został sczytany dzięki technice MotionCapture.

Niestety nową „zabawką” Nvidii mogą pobawić się jedynie posiadacze kart graficznych GeForce GTX 670, GTX 680, GTX 690 i GTX Titan, gdy działają one pod dyktando systemu operacyjnego Windows 7. Jeśli spełniacie te wymagania, możecie pobrać demo Nvidii z TEJ lokalizacji.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jest szansa że za 10lat (autor: mbe | data: 13/05/13 | godz.: 15:35)
    ta technologia pokaże się w jakiejś grze:)

  2. Uszy tego gostka troche przyciagaja... (autor: gantrithor | data: 13/05/13 | godz.: 15:51)
    uwage jesli tak ma wygladac grafa w przyszlosci to ja dziekuje...

  3. jedyna nowosci w tym demku (autor: RusH | data: 13/05/13 | godz.: 16:59)
    to wreszcie normalne zeby
    porownajcie zeby tego Ira do bialych sztachet elfa/rusalki z poczatku klipu


    generalnie nic nadzwyczajnego jesli ktos juz gral w LA Noire
    https://www.youtube.com/watch?v=mM-bfn8vZ_w
    http://www.youtube.com/watch?v=NBsg8yPnGR0


  4. to do tego jeszcze radeona do włosów (autor: Robak | data: 13/05/13 | godz.: 17:03)
    całą głowe.

  5. umowmy sie (autor: zgrzejan | data: 13/05/13 | godz.: 19:13)
    Te usta nie da sie ogladac bez odruchow wymiotnych-

  6. Ta sama gęba (autor: Dather | data: 13/05/13 | godz.: 19:34)
    http://twojepc.pl/...ntowany-podczas-GDC-2013.html
    Z tą różnicą że ta od NV ma zęby.


  7. powinno działać na każdej karcie z CUDA pod W7 i DX11 (autor: konto_usuniete01 | data: 13/05/13 | godz.: 19:57)
    u mnie ruszyło na Quadro 2000M, klatkuje ostro, ale się uruchamia.

  8. Wystarczy pokombinować z id GPU (autor: mbe | data: 13/05/13 | godz.: 20:13)
    i uruchamiasz to na HD7870 z większa ilością klatek;)

  9. dlaczego TPC jest jednym z portali (autor: Tomasz | data: 13/05/13 | godz.: 20:21)
    które wyświetlają filmy YT z chowanym paskiem przycisków, który nie działa dobrze pod Operą? Czy tak trudno przetestować taki portal pod IE, Ch, FF, O? Jak widać tak.

  10. Heheh (autor: grafenroot | data: 13/05/13 | godz.: 20:23)
    Podczas gdy mizerne AMD daje nam ładniejsze włosy w grze, przewspaniała nVidia częstuje swoich fanów demem animacji twarzy, które nie wyrabia na ich słabszych kartach aktualnej serii ;)

  11. Tomasz ocb? (autor: RusH | data: 13/05/13 | godz.: 20:59)
    dziala normalnie pod opera, wszystki przyciski sa na miejscu

  12. hmm takie modele postaci za 5-6 lat moze w Battlefield 6-7 ?? (autor: Mario2k | data: 13/05/13 | godz.: 21:25)
    Pod koniec to im sie chyba zawiesil ten system mimiki twarzy , Titan sie przegrzal :( tyle bylo obliczen .

  13. efekt skądinąd bardzo ładny (autor: Qjanusz | data: 13/05/13 | godz.: 22:27)
    ale raczej go nie uświadczymy w gierkach, ponieważ:
    1. Na taki efekcik developer może przeznaczyć max 15% mocy GPU średniej półki w grze, która zdecydowanie nie jest demem jednego efektu graficznego. Tym czasem to demko zżera 70% mocy Titana.
    2. karty graficzne to nie tylko GeForce. GeForce to połowa (powiedzmy) rynku będących w odwrocie rynku PCtów. Druga połowa rynku PC to AMD, które dodatkowo posiada 100% rynku konsol. Co więcej, efekty ze stajni AMD pójdą również na kartach nVidii.

    Technika ta zdecydowanie może znaleźć się w półprofesjonalnych zastosowaniach, ale z pewnością nie w gierkach.


  14. Ale była impreza... (autor: franc# | data: 13/05/13 | godz.: 22:31)
    ...w TPC, że chłopaki miesiąc po premierze wykopują takie wieści :-P. Przeca to było na imprezie u NV daaawno temu i wtedy mówili, że najpotężniejszy GTX Titan poświęca swój cały potencjał, żeby wygenerować tylko tę buźkę...
    5-6 lat to mało...


  15. @franc# (autor: Wedelek | data: 13/05/13 | godz.: 23:16)
    Wtedy to było TYLKO na GDC. Teraz może to być na TWOIM PC. Czujesz różnicę? :)

  16. @Wedelek (autor: franc# | data: 14/05/13 | godz.: 22:04)
    afkors! Zdrówko :-P

  17. @11 o to że podczas odtwarzania (autor: Tomasz | data: 15/05/13 | godz.: 11:40)
    pasek z przyciskami oraz przewijania minimalizują się do dolnej krawędzi a wyskakują tylko po najechaniu myszą (jak pasek w windows xp). Niestety nie się trafić w pasek przewijania bo ciągle się minimalizuje i wyskakuje bo martwa strefa jest na 1px.

  18. @Tomasz (autor: Wyrzym | data: 15/05/13 | godz.: 14:02)
    takie akcje pod opera sie dzieja jak ogladasz filmik w html5 a nie flashu

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.