Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 13 lutego 2018 
    

Turing - nowa generacja kart graficznych Nvdia?


Autor: Zbyszek | źródło: Reuters | 19:59
(15)
Nvidia od dłuższego czasu ma w zwyczaju nazywać kolejne generacje swoich GPU od nazwisk słynnych fizyków i matematyków. Po generacji kart o nazwie Tesla (GeForce GTX 280 i 285) na rynku pojawiły się karty z serii Fermi (GeForce GTX 480 i 580), Kepler (GeForce GTX 680 i 780) a następnie Maxwell (GeForce GTX 980). Ostania generacja kart o nazwie kodowej Pascal trafiła na rynek w 2016 roku w postaci m.in. akceleratorów GeForce GTX 1080, 1070 czy 1060, natomiast kolejna po Pascalu seria kart nosi nazwę Volta, a jej jedynym przedstawicielem jest obecnie GeForce Titan V.

Do tej pory nie była jednak znana nazwa kodowa dla następnej po Volcie generacji układów graficznych Nvidia. Według przecieków sprzed kilku miesięcy, miała to nazwa Ampere, wybrana na cześć francuskiego fizyka André Marie Ampère, od którego nazwiska nazywamy także jednostkę natężenia prądu (amper).

Tymczasem jak informuje Reuters, kolejna nowa po Volcie architektura GPU od Nvidia otrzyma nazwę Turing (na cześć Alana Turinga, twórcy maszyny Turinga), i zostanie zaprezentowana już w przyszłym miesiącu, podczas konferencji Nvidia GTC.

W tym miejscu warto dodać, że Nvidia do tej pory jeszcze oficjalnie nie podała nazwy kolejnej generacji GPU, a dotychczasowe informacje wskazujące że będzie to Ampere były nieoficjalne. Co więcej, poza samą nazwą architektury, znacznie bardziej ciekawe są dane dotyczące jej specyfikacji i wydajności, na które niecierpliwe czekamy.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Pięknie ważne (autor: Gatts | data: 13/02/18 | godz.: 20:49)
    żeby byli chętni bo przyszły rok to będzie petarda B4.Trzeba czekać nie ma wyjścia i tylko wciągnięci w gry do końca muszą szykować kasę bo nowe od Zielonych to akurat w sam raz na ten rok.
    Koniec tego roku i przyszły rok to rozpoczęcie panowania 7nm od TSMC i GF więc tutaj będą ludzie zszokowani jaki będzie przyrost wydajności na Watt.
    Nowa era gier dopiero przed Nami tylko skąd brać kasę bo już trzeba zbierać na porządny telewizor w rozdzielczości 8k jak PS5 będzie wspierać w pełni jej możliwości.
    Dziwię się tylko ludziom ,że mogą zakładać SOC od NVIDI w przyszłej najwydajniejszej konsoli bo pewnie ,że osiągnąć te same możliwości co SOC od AMD za NVIDIĘ trzeba byłoby zapłacić ze trzy razy więcej dlatego odpada.


  2. Gatts (autor: Mario2k | data: 13/02/18 | godz.: 23:23)
    Ty tak poważnie z tym 8K ?? chyba coś brałeś .
    8K w 60fps w grach to minimum 3-4 lata
    do tego czasu będą jeszcze 2 generacje GPU.

    Dla przykładu podam że na popularyzacje TV w 4K przyjdzie nam poczekać kilka lat i nie mówię o odbiornikach tylko o pospolitym nadawaniu programóww 4K.


  3. Mario2k (autor: pawel1207 | data: 13/02/18 | godz.: 23:50)
    a cy gatts kiedys nie bral bonie zauwazylem aby kiedykolwiek popisywal cos innego niz swoje fantazje :D


  4. @2. (autor: Kenjiro | data: 14/02/18 | godz.: 08:18)
    Uważam, że nawet z tym 4K przesadzasz, bo nawet programów FHD jest jak na lekarstwo, a te co są mają bardzo niską przepływność i w efekcie tragiczną jakość.

    Do filmów BR w FHD jest cała przepaść.


  5. podstawa to h.265/HEVC (autor: Teriusz | data: 14/02/18 | godz.: 11:09)
    i jego spopularyzowanie by można było się cieszyć rozdzielczością 4K w TV. Bez tego h264/AVC będzie miał spory apetyt na bitrate, a jak wiadomo w kablówkach zawsze bitrate jest kiepski.

    Jak już będzie 4K w TV to i będzie można marzyć nad 8K. A granie w 4K idzie jakoś równolegle z kodowaniem video, zatem jeszcze poczekamy.


  6. @2. (autor: Mariosti | data: 14/02/18 | godz.: 12:55)
    8k w 60fps 3-4 lata? On mówił o konsolach przecież i tam na pewno nie będzie to możliwe w tak krótkim czasie.
    Za 4 lata zaawansowane graficznie tytuły na konsole mogłyby sobie dobrze radzić z 4k@60fps dopiero gdyby były tam układy cpu+gpu wykonane w procesie 7nm+ i ciągnące ~200-250W z duuużą ilością pamięci hbm3 o wysokim taktowaniu i magistrali szerokości conajmniej 4k bit.
    Zasadniczo mało prawdopodobne jest aby producenci konsol zdecydowali się ponownie na wprowadzenie aż tak mocnych maszyn na rynek (zrobiono to wyraźnie w przypadku ps3 i efekt był taki że konsole pierwszej generacji ps3 był ponoć sprzedawane bez żadnej marży... to nie jest nic złego w sytuacji w której i tak większość zysków jest z gier i z jedynej platformy z której może dana konsola korzystać... niemniej jednak słupki w excelach zapewne nie pozwolą na ponowne zastosowanie takiej taktyki (kończy się to zapewne opluwaniem w strukturach firm działów od hw za to że nie przynoszą zysków co jest oczywiście patologicznym zachowaniem nie biorącym pod uwagę szerokiego spojrzenia na rynek).

    Niemniej jednak gdyby tak się stało i za te 2-3 lata ps5 i xbox two (?) miały 250W budżetu energetycznego, masę ramu o wielkiej przepustowości, mocne cpu i potężne gpu w połączeniu z najnowszym procesem technologicznym, to wtedy naprawdę mógłby nastąpić znaczny skok jakościowy w grach na konsolę, na miarę skoku z ps2 na ps3.


  7. @6. (autor: pwil2 | data: 14/02/18 | godz.: 13:11)
    Pewnie takie 4K jak na PS4PRO, czyli szachownice i inne wzorki rozrzucenia pikseli po określonej ilości linii i wierszy.

    8K jako kilka kolejnych klatek 4K z rzesunięciem po 1px lewo/prawo góra/dół


  8. Mariosti (autor: Mario2k | data: 14/02/18 | godz.: 14:32)
    Zgadza się , trochę fantazji udzieliło mi się od Gatza
    8K w grach na konsolach to będzie lekko 8-10 lat


  9. Polecam artykuły (autor: Gatts | data: 14/02/18 | godz.: 15:47)
    i ostatnie rozmowy z twórcami Gran Turismo Sport ,który wypowiedział się na temat rozdzielczości 8k i pewnej obsłudze właśnie ponad 32milionów pikseli w PS5.
    Ja też tak uważam bo w przyszłym roku nie dość ,że przejdziemy na 7nm od GF czy TSMC ,które swoją gęstością da możliwość upakowania ponad 11tysięcy rdzeni GCN to jednak z pewnością nie będzie to tak wyglądało ponieważ AMD odchodzi od pojedynczego chipu na rzecz MCM jak w EPYC.I tu śmiało będzie można włożyć 16tys. rdzeni GCN przy TDP 300W.To będzie totalny odpał więc nie ma co ukrywać każdy będzie chciał mieć ponad 30TeraFlopów mocy obliczeniowej w urządzeniu takim jak konsola w swoim domu.


  10. Kolego wyżej (autor: Dather | data: 14/02/18 | godz.: 16:23)
    Nie wiem co bierzesz, ale chociaż w walentynki mogłeś wziąć o połowę mniej. Jak widzę to jesteś kilka szczebli wyżej od Sonego! Tylko nie wychodź z siebie, bo takich dwóch nikt na TPC nie zdzierży :D

  11. Gatts (autor: Mario2k | data: 14/02/18 | godz.: 16:31)
    Ty musisz być sfrustrowanym nastolatkiem , inaczej być nie może :) Wzrost wydajnosci cpu i gpu w ostatnich latach unormował siena tyle że łatwo przewidzieć co nastąpi za rok/dwa/trzy.
    Nie można bujaćw obłokach że nowe GPU od Nvidi będzie szybsze o 300% ods poprzednika a tyle mocy potrzeba żeby obsłużyć rozdziałkę 8k w przyzwoitych warunkach.


  12. Przeca Mariuszek wszedzie tak pitoli (autor: MacLeod | data: 14/02/18 | godz.: 16:42)
    Pclab, benchmark, purepc.. co chwila inne konto jak sv - bo ciagle wylata... Pewno taki sam platny matol;)

  13. Tez uwazam ze w 2020 roku konsola z 25Tflops jest calkiem realna... (autor: gantrithor | data: 15/02/18 | godz.: 15:41)
    wlasnie dzieki budowie ukladu graficznego McM juz dzis budujac uklad mcm z 4 radeonow rx 580 mozna by zlozyc gpu o lacznej mocy okolo 20 Tflop gdzie pojedyncza cala karta rx 580 ma TDP okolo 185 W , wiadomo ze z karty bralo by sie tylko chip gpu wiec wszystkie zdublowane elementy byly by usuniete a wraz z tym calkowite tdp ukladu mcm bylo by nizsze mozna by nawet smialo zalozyc ze taka konstrukcja mogla by byc zamknieta w tych teoretycznych 300W nawet gdyby produkcja odbyla sie w 12 nm.

    Mcm to wcale nieglupie rozwiazanie w konsolach mozna latwo zadaptowac tryb wstecznej kompatybilnosci dublujac uklady gpu z poprzednich konsol... czy tez latwo i szybko zmniejszajac zapotrzebowanie na energie wylaczajac kolejne uklady gpu.

    Z drugiej jednak strony mocno watpie zeby ktorys z producentow ladowal sie w 8k bo i po co... najpierw musza byc telewizory sprzet ktory da rade to ogarnac a pozniej mozna sie zastanawiac , jakos mocno watpie aby sony czy microsoft czy nawet nintendo ladowalo dodatkowe kosci ramu do konsoli tylko po to aby ruszyc 8k na ekranie ktory tego nie obsluguje


  14. @13. (autor: pwil2 | data: 16/02/18 | godz.: 17:19)
    Co odejmiesz z RX580, pamięci? Kilka rezystorów? Co najwyżej można wsadzić 4x 580 i dać TDP dla każdego na poziomie 50% i uzyskać wyższą sprawność np. 3x wydajność przy TDP 2x pojedynczego układu.

  15. c.d. (autor: pwil2 | data: 19/02/18 | godz.: 17:05)
    25TFLOPS to może w FP16, przy założeniu, że nowy proces podwoi Perf/W. PS4PRO potrafi być głośne, a jak jeszcze podwoiliby TDP, to w ogóle by była masakra.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.