TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 13 listopada 2018 |
|
|
|
AMD nie będzie się spieszyć z implementacją DirectX RayTracing Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 06:26 |
(10) | Dawid Wang, szef Radeon Technologies Group, działu kart graficznych firmy AMD, w wywiadzie udzielonym japońskiemu serwisowi 4Gamer wypowiedział się na temat planów jego firmy wobec technologii DirectX RayTracing. Jak stwierdził, AMD na pewno zaimplementuje to rozwiązanie w przyszłości, jednak obecnie nie planuje się z tym spieszyć. Jak stwierdził, liczba gier wykorzystujących RayTracing jest marginalna. Według niego, technika zostanie dodana do kart Radeon kiedy zostaną spełnione dwa warunki: liczba gier wykorzystujących RayTracing będzie znaczącym ułamkiem wszystkich produkcji, oraz kiedy rozwiązanie będzie mogło być zastosowane w kartach każdego segmentu, od najwyższego do budżetowego.
Wypowiedź szef Radeon Technologies Group wskazuje, w jakim kierunku dział chce rozwijać swoje układy w najbliższym czasie. Na ten moment ważniejsze dla AMD wydaje się nadrobienie zaległości w stosunku do Nvidia i zaoferowanie podobnie wydajnych kart graficznych, a dopiero gdy to uda się osiągnąć, producent będzie dodawał do swoich GPU dedykowane jednostki przeznaczone do wykonywania obliczeń związanych ze śledzeniem promieni. Nim to nastąpi, zespół R&D będzie skupiał się na bardziej elementarnych zadaniach, jak np. dogodnienie GPU Nvidia pod względem wskaźnika wydajności na wat.
Jak wiadomo od pewnego czasu, architektura Navi będzie prawdopodobnie ostatnią odmianą architektury GCN. AMD pracuje już nad zupełnie nową architekturą GPU, która zostanie opracowana od podstaw i zastąpi dotychczas stosowane kolejne generacje architektury GCN. Część inżynierów odpowiedzialna za opracowanie architektury ZEN miała zostać przesunięta do RTG, aby przenieść do następcy Navi najlepsze rozwiązania opracowane w ramach prac nad architekturą ZEN.
Wiadomo także, że obecna niezbyt silna pozycja AMD na rynku GPU wynika z decyzji podjętych w 2014 roku, kiedy znaczną liczbę inżynierów z działu Radeon Technologies Group przesunięto do prac nad architekturą ZEN i procesorami Ryzen. Spowodowało to, że AMD może obecnie konkurować z Intelem na rynku CPU, ale utraciło swoją pozycję na rynku GPU na rzecz Nvidia, co jednak ostatecznie wyszło AMD na dobre. Nieoficjalnie sytuacja ta była jednym z powodów odejścia Raja Koduri z AMD. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- pierwszy argument kompletnie nie trafiony (autor: Qjanusz | data: 13/11/18 | godz.: 08:34)
nikt nie będzie pisał gier pod technologię, której nie będzie wspierał hardware. Kiedyś ATI kompletnie nie miało z tym problemu, wprowadzając na rynek TruForm.
Chodzi tylko i wyłącznie o niemoc AMD w temacie GPU.
- @Qjanusz: ATi wielokrotnie wprowadzało do GPU technologie, ... (autor: zartie | data: 13/11/18 | godz.: 10:43)
które potem latami przez twórców gier nie były wykorzystywane. Chyba wreszcie doszli do wniosku, że wybieganie przed orkiestrę im się nie opłaca.
- @ 1 (autor: power | data: 13/11/18 | godz.: 11:06)
Nie ma sensu wprowadzac RT teraz, moze za 20 lat, gdy bedzie duzy "zapas" w wydajnosci :)
- Na RT jest za wcześnie (autor: Soulburner | data: 13/11/18 | godz.: 11:34)
GeForce'y 2700 i 2800 to co najwyżej takie demo, pokazujące, czego można oczekiwać w przyszłości, za jakieś 2 - 3 generacje kart, kiedy faktycznie będą do tego nadawać się GPU z każdego segmentu, a nie tylko topowe modele (a 2700/2800 nadają się dziś do tego dość przeciętnie, z tego, co się orientuję). Podejście AMD nie jest zatem wcale takie głupie, choć z pewnością niektórzy spojrzą na to jak na oznakę pewnej niemocy firmy.
- @all (autor: rookie | data: 13/11/18 | godz.: 12:23)
Demo fajnie wygląda, ale przy obecnych mocach obliczeniowych jest bez sensu. Implementacja tego w np. Far Cry powodowałaby konieczność instalacj imonstrualnego sprzętu np. 4xtitan gpu w kompie, aby ruszyło w 720p...
Ja wolę dobrą rozgrywkę w dobrej (ale nie ultra jakości) grafice.
Obecnie strasznie wciągnęło mnie Overload z super grywalnością i szybkością rozgrywki. Polecam każdemu, bo to jest gra twórców Descent'a wydana w tym roku :)
- amd ogolnie w ogle sie nie spieszy, (autor: Sony Vaio VPN | data: 13/11/18 | godz.: 13:30)
FPS w kartach amd tez sie nie spieszy, a raczej graczom amd ciagle opada.
- @temat. (autor: Mariosti | data: 13/11/18 | godz.: 14:36)
Biorąc pod uwagę powolny postęp wydajności w budżetowych gpu to chyba nigdy nie dojdą do poziomu wystarczającego na RayTracing w grach przy nawet 720p@30fps.
Jeszcze jedna kwestia - RTX nie ma sprzętowych jednostek do śledzenia promieni.
Ma sprzętowe jednostki tylko do odszumiania efektu niskiej rozdzielczości Śledzenia promieni za pomocą normalnych procesorów strumieniowych nvidii (czyli cuda cores), co jest główną przyczyną mizernej wydajności tego rozwiązania.
Gdyby RTX miał faktycznie sprzętowe jednostki za to odpowiedzialne to wpływ tej opcji graficznej na wydajność gier były dosłownie zerowy.
- gdyby ta plotka (autor: meister_b | data: 13/11/18 | godz.: 19:48)
o odejściu Raji była prawdziwa, to by oznaczało, że w GCN siedział (siedzi?) spory potencjał. Tymczasem AMD ma pracować nad nową architekturą. Czyli co? Jest potencjał (tak wynika z plotki), ale zabierzemy się za coś innego?
- @meister_b (autor: Qjanusz | data: 14/11/18 | godz.: 10:05)
GCN ma potencjał w GPGPU, przy czym i tak jest niekonkurencyjny energetycznie w stosunku do konkurencji.
Jeżeli chodzi o gry, to GCN leży i kwiczy...
Dlatego AMD ciśnie, póki jeszcze może w Pro. Vega rzucona na 7nm + HBM daje jeszcze ciekawy rezultat. Ale to tylko chwilowa zagrywka, dopóki nVidia nie przeniesie się na 7nm. Wtedy kaplica.
Navi to taki średnio wydajny pomost na przeczekanie, do momentu wprowadzenia nowej architektury.
- oj czyli (autor: pawel1207 | data: 14/11/18 | godz.: 20:47)
zupelnie nie maja pomyslu na raytracking czyli znowu brak konkurencji dla nv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|