TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 28 lipca 2023 |
|
|
|
AMD wprowadza karty Radeon 7900 GRE z 16 GB pamięci Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 12:35 |
(18) | Firma AMD ogłosiła premierę nowej karty graficznej z architekturą RDNA 3. Jest nią Radeon 7900 GRE, który na ten moment jest oferowany niestety wyłącznie w Chinach i Ameryce Północnej. Karta jest wyposażona w chip Navi 31 LE z aktywnymi 80 blokami CU (5120 procesorów strumieniowych), który jest taktowany zegarem 1880 MHz (game clock) do 2245 MHz (boost). Współpracuje on z 16 GB pamięci GDDR6 18 Gbps z 256-bitową magistralą (aktywne 4 z 6 chipów MCD, przepustowość 576 GB/s). Nowy Radeon ma wskaźnik TDP 260W, i według AMD jest o kilkanaście procent bardziej wydajny niż Radeon RX 6800 XT, oraz porównywalnie wydajny jak flagowy Radeon 6950 XT poprzedniej generacji.
Kartę wyceniono na 649 USD, czyli o 200 dolarów taniej niż Radeon RX 7900 XT. W porównaniu do Radeona RX 7900 XT, nowy model ma nieco mniej procesorów strumieniowych (5120 zamiast 5376), o 150 MHz niższe taktowanie układu graficznego, oraz mniej pamięci (16 GB zamiast 20 GB) o niższej przepustowości - 576 GB/s, zamiast 800 GB/s.
Z testów wykonanych przez chiński serwis Expreview wynika, że Radeon 7900 GRE oferuje o około 20 procent niższą wydajność niż Radeon RX 7900 XT, a jednocześnie jest zauważalnie bardziej wydajny niż GeForce RTX 4070. Niestety na ten moment nie wiadomo, kiedy Radeon 7900 GRE trafi do sprzedaży w Europie.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ... (autor: power | data: 28/07/23 | godz.: 22:19)
I znowu u AMD jest balagan w nazewnictwie.
- tak, (autor: Zbyszek.J | data: 28/07/23 | godz.: 23:04)
to mógł być po prostu Radeon 7900 bez żadnych dopisków
- słabo (autor: GULIwer | data: 29/07/23 | godz.: 00:54)
droższe od 4070 i bardziej prądożerne. To powinno być w cenie 4070 żeby odniosło sukces. Z drugiej strony pewnie sporo odrzutów Navi31 jest to i kart można wypuścić trochę
Odpadów na 5600X3D mieli tylko dla jednego i to nie za dużego sprzedawcy w USA. A tu rynek i USA i Chiny. To RDNA3 takie średnio udane.
- ... (autor: power | data: 29/07/23 | godz.: 20:28)
@2 Tak.
Moze AMD planuje wypuscic wiecej modeli z tym samym numerem. :)
@3 Radeon 7900GRE jest o 50 USD drozszy od RTX 4070, ale ma o 4GB wiecej VRAM. :)
Troche szkoda, ze AMD juz tak nie walczy cenowo jak kiedys.
- power (autor: Markizy | data: 29/07/23 | godz.: 21:04)
najnowsza seria nie walczy ponieważ muszą wyprzedać poprzedników. A wiele testów wykazuje że RDNA2 = RDNA3 z lekka poprawą energetycznymi. Wiec tak naprawdę niewiele na korzyść.
- @ 5 (autor: power | data: 29/07/23 | godz.: 23:55)
Nie zgodzilbym sie, ze to jest to samo [RDNA2=RDNA3]. Zobacz testy z RT, tam RDNA3 jest 2x szybsze.
- @06 (autor: kombajn4 | data: 30/07/23 | godz.: 09:23)
Noo czyli poprawili to co najbardziej kulało... i co jak dla mnie jest kompletnie bezużyteczne ;)
- Jeśli chodzi o śledzenie promieni (autor: kombajn4 | data: 30/07/23 | godz.: 09:30)
to życzył bym sobie żeby wszyscy twórcy poszli drogą Path of Exiles - nie dość że jest tam implementacja Global Iluminacion która działa na każdej karcie graficznej to jeszcze jak wczoraj oglądałem ExileCon na YT to chłopod programowania grafiki chwalił się że opracowali nowy dwa razy wydajniejszy algorytm. No i właśnie tam wspomniał że w branży są dwa podejścia
-albo używasz 2x wiecej zasobów żeby śledzić 2x więcej promieni
-albo siadasz do "deski kreślaskiej" i oracujesz nad optymalizacją albo nowymi algorytmami.
- @ 7 (autor: power | data: 30/07/23 | godz.: 10:00)
Ja tez nie uzywam RT.
Na moim RTX 3060 12GB trace zbyt duzo wydajnosci z RT.
- power (autor: Markizy | data: 30/07/23 | godz.: 11:20)
testy navi33 do navi 23 pokazały że zysk jest zerowy, zapowiedzi navi 32 do navi21
https://twojepc.pl/...-przetestowane-w-3DMark.html
RX6800XT 4608SP 288TMUs 128ROPs 16GB 256bir Bus Width 128MB L3
RX6800 3840SP 240TMUs 96ROPs 16GB 256bir Bus Width 128MB L3
RX7800 3840SP 240TMUs 128ROPs 16GB 256bir Bus Width 64MB L3
jeśli ten ostatni nie jest szybszy od tego pierwszego, to nie ma szans na jakieś zmiany w stosunku do architektury. A przypomnę że RX6800XT jest szybszy tylko o 12% od 6800 w 1440p. (test techpowerup). Wiec zysk 9% uzyskali przez wyższe taktowanie tylko, a to osiągnęli z łatwością mniejszym procesem.
Przypomnę tylko że RX6600XT wyprzedzał już 5700XT który miał więcej SP i szerszą szynę pamięci przy czym miał niższe taktowania. Jest jeszcze RX6700XT który znacząco odstawia już 5700XT, ale tu jest węższa szyna pamięci ram ale znacznie wyższe taktowanie rdzenia.
RDNA1 na RDNA2 zaoferowało więcej, niż RDNA3 który nie oferuje specjalnie nic więcej poza poprawą energetyczną.
- kombajn4 (autor: Markizy | data: 30/07/23 | godz.: 11:24)
przypuszczam że ogólnie wprowadzanie RT to komputerów to błąd, działanie przyrody nie można przenieść w sposób zero jedynkowy na działanie komputera. Przy komputerach analogowych czysto byłoby to możliwe ale takich nie mamy. Wiec lepiej skupić się na technikach które są bardziej zrozumiałe dla maszyn, niż na odwzorowaniu świata na podstawie czystej fizyki. Gdzie finalnie i tak nie ma efekty WoW.
Grafika komputerowa to zawsze jakiś kompromis.
- @11 (autor: kombajn4 | data: 30/07/23 | godz.: 12:17)
Dokładnie mówiłem to już wiele razy że niejednokrotnie efekty RT podobały mi się wizualnie mniej niż standardowe nad którymi pochylił się artysta grafik. Ja rozumiem że przy RT można odpalić efekty globalnie i nakład pracy spada drastycznie. Tylko tak między bogiem a prawdą to im mniejszy nakład pracy włożony w produkcję gry (np tasiemce typu Call of Duty czy inny Far Cry) tym bardziej wtórne, pospolity i koniec końców nudne te gry się robią.
- @Zbyszek (autor: kombajn4 | data: 30/07/23 | godz.: 12:24)
Korono by ci z głowy spadła jakbyś w Paincie dopisał na wykresie tłumaczenie Chińskich szlaczków? Czy Google translate ci się zepsuł w telefonie?
Od góry:
1080p Resteraized game test
Forca Horizeon 5
Cyberpunk 2077
Resident Evil 4
The Last Of Us part 1
F1 22
Warhammer 40k Dark tide
Far Cry 6
- i tak do kupienia (autor: GULIwer | data: 30/07/23 | godz.: 13:02)
tylko w Chinach, wersja Golden Rabbit Edition
Wygląda na to że 7800 z wydajnością odrobinę lepszą od 6800XT tyko trochę bardziej energooszczędne wyjdzie za 499$ a 7700 za 349$
No nic może za 2 lata będzie lepiej
- @08 (autor: Dzban | data: 31/07/23 | godz.: 07:00)
Path of exile to straszna kupa. Nie umywa się do Diablo. Przekombinowane drzewko umiejętności i do tego wielka sraka na ekranie przy tłuczeniu potworów - można padaczki dostać. Nie do tego nawet potwory są po prostu głupie.
- Dzban (autor: kombajn4 | data: 31/07/23 | godz.: 07:55)
Co kto lubi! Moim zdaniem nic od Blizzarda od czasu Diablo 2 nie umywa się do Path of Exiles
Wdech wydech, wdech wydech - każdy ma prawo do swojego zdania ;)
- RDNA3 to rewolucja... (autor: pwil2 | data: 31/07/23 | godz.: 14:07)
...ale w sensie podejścia do budowy układu i przejścia na chiplety. Poszli w nienajnoszy, nienajlepszy proces produkcji (zwykłe 5nm+6nm), gdy nVidia przeniosła się do TSMC na "4N" (ulepszone 5nm). Biorąc to pod uwagę nie wyszło wcale źle.
W kolejnej iteracji będą mogli przejść z procesem produkcji GCD (z 5nm) na niższy proces (4nm, 3nm) bez ruszania MCD (6nm). A będa też mogli zacząć od usprawniania kontrolerów pamięci w MCD i podwojenia pamięci podręcznej w nich.
- c.d. (autor: pwil2 | data: 31/07/23 | godz.: 14:08)
Jak Samsung da dobrą ofertę to MCD będą mogli u niego produkować, pozostawiając bardziej krytyczny GCD u TSMC.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|